Latem 2022 roku
Hugees "HunoPPC" Nouvel przygotował pierwszą kompilację beta gry Doom III, do której testowania mogli przystąpić wszyscy chętni. Nie zdecydował się jednak wówczas na pełny publiczny release, gdyż postawił sobie za cel zoptymalizowanie silnika gry do poziomu pozwalającego
uzyskać 30 klatek na sekundę na komputerach AmigaOne X5000 dla rozdzielczości 1920x1080 i ustawień grafiki Ultra. Wynik ten pozwala nie tylko na w miarę komfortową rozgrywkę, ale też
pozwala przebić rezultaty innych systemów działających na PPC takich jak ]Linux (27fps) jak i
MacOS (29.5fps 1600x1200 dla MAC G5 2.5GHz PCIe). Wyznaczony cel został osiągnięty, zatem od dziś każdy chętny może już bez ograniczeń pobrać amigowy port oparty o projekt
Dhewm 3. Pozostałe cechy publicznego wydania to:
- Użycie
jpeg-turbo.library ze wsparciem Altivec dla AmigaOne X1000
- Wykorzystanie nowej
zlib 1.2.13 z 13 października 2022
-
Szybsze ładowanie danych z pliku .pk4- Opcjonalna możliwość użycia specjalnego hacka dla oświetlenia i cieni pozwalającego
uzyskać dodatkowo do 3 fps.
- Tryb renderowania
ARB (wyświetlanie grafiki bez efektów) przeznaczony dla słabszych konfiguracji. Na mocniejszych (X5000 plus Radeon RX560), umożliwia osiągnięcie wyniku w timedemo - 47fps.
- Tryb renderowania
ARB2, będący natywnym trybem dla gry Doom III ze wszystkimi efektami i odświeżaniem grafiki na poziomie 20fps dla komputerów X5000.
- Tryb renderowania
GLSL, autorski tryb będący efektem prac optymalizacyjnych prowadzonych przez Huno ze wszystkimi efektami, pozwalający uzyskać w timedemo wynik 30fps.
Więcej informacji oraz archiwum do pobrania znajdziemy na
stronie projektu.