Forum AmigaOne Zone https://forum.amigaone.pl/ |
|
Gra logiczna pt. Magazyn https://forum.amigaone.pl/gry-f6/gra-logiczna-pt-magazyn-t1397-90.html |
Strona 7 z 8 |
Autor: | Hextreme [ niedziela, 19 wrz 2021, 08:22 ] |
Tytuł: | Re: Gra logiczna pt. Magazyn |
Mufa napisał(a): Super, ale szkoda że w pewnym momencie zrezygnowałeś z kompatybilności w górę, nie wiem jaki był tego powód. Chodziło o prędkość działania? Tak, głównie chodzi o prędkość działania. Przy rysowaniu na Amidze klasycznej można to robić na dwa sposoby - 1. za pomocą koprocesora graficznego (Blittera) na bitplanach. Wówczas wygodnie możemy łączyć pierwszy i drugi plan za pomocą tzw. masek bitowych oraz korzystać również z prostego i szybkiego kopiowania kafli, niedostępnego z poziomu funkcji systemowych. 2. za pomocą procesora i formatu chunky pixels. W tym przypadku można korzystać z jednostki Akiko w Amidze CD32 do szybkiego rysowania - albo z procedury konwersji. Systemowe implementacje rysowania z maską BltMaskBitMapRastPort() są nieco wolne, dlatego wolę odwoływać się do koprocesora bezpośrednio. Z kolei chunky pixels wymaga zupełnie innego podejścia i ma inne wymagania - np. Amiga CD32 lub właśnie RTG. Jest też kwestia synchronizacji animacji, do której wyjątkowo dobrze nadaje się drugi koprocesor wideo Amigi (Copper), co nie jest bez znaczenia. Grę celuję w Amigę 500 wzwyż dlatego też te rozwiązania, z których korzystam są wręcz nieodzowne - mimo, że gra działa pod systemem na ekranie intuition i w wielozadaniowości. Gdybym robił grę pod grafikę chunky, czyli CD32 lub RTG, tutaj wygodnie dałoby się podpiąć to pod RTG, jednak tak jak napisałem wymaga to całkowicie innego podejścia. |
Autor: | AmigaMafia [ niedziela, 19 wrz 2021, 19:49 ] |
Tytuł: | Re: Gra logiczna pt. Magazyn |
Postać porusza się skokowo czy płynnie? Bo z filmiku trudno to ocenić. |
Autor: | Hextreme [ poniedziałek, 20 wrz 2021, 05:36 ] |
Tytuł: | Re: Gra logiczna pt. Magazyn |
AmigaMafia napisał(a): Postać porusza się skokowo czy płynnie? Bo z filmiku trudno to ocenić. Oczywiście płynnie. |
Autor: | parallax [ niedziela, 26 gru 2021, 16:39 ] |
Tytuł: | Re: Gra logiczna pt. Magazyn |
I jak idą postępy w tworzeniu gry? |
Autor: | Hextreme [ wtorek, 28 gru 2021, 19:55 ] |
Tytuł: | Re: Gra logiczna pt. Magazyn |
parallax napisał(a): I jak idą postępy w tworzeniu gry? Witaj, Parallax. Wrzucę szczegółowe info o aktualizacji wkrótce. Póki co możesz zobaczyć jak wygląda to aktualnie: |
Autor: | parallax [ czwartek, 30 gru 2021, 21:49 ] |
Tytuł: | Re: Gra logiczna pt. Magazyn |
Bardzo fajnie i schludnie Cytuj: Systemowe implementacje rysowania z maską BltMaskBitMapRastPort() są nieco wolne, dlatego wolę odwoływać się do koprocesora bezpośrednio. Jak by to się przełożyło w działaniu na 68000 albo 020? Niegrywalne? |
Autor: | Hextreme [ piątek, 31 gru 2021, 10:55 ] |
Tytuł: | Re: Gra logiczna pt. Magazyn |
parallax napisał(a): Bardzo fajnie i schludnie Dzięki! parallax napisał(a): Cytuj: Systemowe implementacje rysowania z maską BltMaskBitMapRastPort() są nieco wolne, dlatego wolę odwoływać się do koprocesora bezpośrednio. Jak by to się przełożyło w działaniu na 68000 albo 020? Niegrywalne? No cóż, piszę grę na Amidze 1200 z 68030 i FAST RAM w języku C, więc kilka rzeczy może być dosyć wolnych na 68000 i 68020. Dlatego też stosowanie szybszych funkcji jest wskazane. Gra grywalna na tych konfiguracjach raczej będzie. Poniżej zrzut jak to aktualnie wygląda. Dodałem m.in. ramki wokół okien, uporządkowałem kwestię menu, opcji dyskowych itp. Stosuję własne funkcje do warstw, ale korzystam z systemowych struktur. Nie ma jeszcze obsługi wszystkich elementów GUI. Zrzut ekranu pochodzi z działającego programu. |
Autor: | AmigaMafia [ sobota, 1 sty 2022, 16:59 ] |
Tytuł: | Re: Gra logiczna pt. Magazyn |
Mogę zostać testerem? Mam na razie gołą A1200. |
Autor: | Hextreme [ sobota, 8 sty 2022, 22:41 ] |
Tytuł: | Re: Gra logiczna pt. Magazyn |
AmigaMafia napisał(a): Mogę zostać testerem? Mam na razie gołą A1200. Tak, oczywiście - betatesterzy są mile widziani! Więc dzisiaj wrzucam najnowszą wersję edytora plansz. Cała szata graficzna edytora jest z gry. Edytor posiada kilka nowości w stosunku do dotychczasowych wersji, w tym: - Menu z okienkami, - Każda akcja typu wychodzenie z programu, czyszczenie planszy (oraz wkrótce też ładowanie planszy) jest poprzedzona zapytaniem i możliwością potwierdzenia bądź anulowania akcji. Sam edytor możecie pobrać z poniższego linku: https://coreprogramming.pl/Magazyn_pliki/MagazynED1.6.lha Proszę zapoznać się z pliczkiem Czytaj.txt przed uruchomieniem. Uwaga: gra i edytor nie działają pod Amiga OS 4. Wrzucam tę wersję głównie by wyłapać błędy. Funkcje odczytu/zapisu jeszcze nie działają, ale to będzie w następnej rewizji. |
Autor: | AmigaMafia [ niedziela, 9 sty 2022, 00:43 ] |
Tytuł: | Re: Gra logiczna pt. Magazyn |
U mnie działa. |
Autor: | Hextreme [ sobota, 5 lut 2022, 09:37 ] |
Tytuł: | Re: Gra logiczna pt. Magazyn |
Wydałem wersję gry z 20 pełnymi poziomami. https://coreprogramming.pl/Biezace/Magazyn/Magazyn1.6d.lha |
Autor: | parallax [ niedziela, 6 lut 2022, 10:41 ] |
Tytuł: | Re: Gra logiczna pt. Magazyn |
Jestem pod wrażeniem Przygotuj jeszcze jak możesz startującą dyskietkę z grą adf / dms |
Autor: | Hextreme [ poniedziałek, 7 lut 2022, 05:46 ] |
Tytuł: | Re: Gra logiczna pt. Magazyn |
parallax napisał(a): Jestem pod wrażeniem Przygotuj jeszcze jak możesz startującą dyskietkę z grą adf / dms Dziękuję. Tutaj masz nowszą wersję z 3 sceneriami: Aktualnie pracuję nad nową wersją z planszą przed poziomami oraz hasłami do poziomów. https://coreprogramming.pl/Biezace/Magazyn/Magazyn1.6e.lha |
Autor: | Hextreme [ czwartek, 10 lut 2022, 15:38 ] |
Tytuł: | Re: Gra logiczna pt. Magazyn |
Serdecznie dziękuję za przetestowanie gry. Pierwszy problem to błąd w programie, zaś drugi to akurat nie jest błąd - tylko po prostu trzeba uważać, by czaszka nam nie zablokowała skrzyni - należy obserwować ich ruch - poruszają się po stałych ścieżkach. Nową wersję, pozbawioną zgłoszonych błędów wrzucę niedługo. |
Strona 7 z 8 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |