Forum AmigaOne Zone
https://forum.amigaone.pl/

Return i Reborn to castle Wolfenstein (1.51d) - status Done.
https://forum.amigaone.pl/gry-f6/return-i-reborn-to-castle-wolfenstein-1-51d-status-done-t1379.html
Strona 1 z 2

Autor:  amig_os [ sobota, 13 lip 2019, 12:41 ]
Tytuł:  Return i Reborn to castle Wolfenstein (1.51d) - status Done.

Zapraszamy do testowania z najnowszym pakietem Enchancer 1.5:

Reborn - Return to castle Wolfenstein - 1.51d
Status: Done
http://hunoppc.amiga-projects.net/conte ... olfenstein

Return to wolfenstein castle - - 1.51d
Status: Done
http://hunoppc.amiga-projects.net/conte ... ein-castle

Library EGL_wrapper for OpenGLES 2.0 :
http://hunoppc.amiga-projects.net/sites ... -beta8.lha

Enchancer 1.5:
http://wiki.amiga.org/index.php?title=Enhancer_Software

Autor:  Mufa [ sobota, 13 lip 2019, 13:12 ]
Tytuł:  Re: Return i Reborn to castle Wolfenstein (1.51d) - status D

Mam nadzieję że jest lepiej i szybciej. Ja do Amigi będę miał dostęp dopiero za 10 dni, dlatego niestety prędko tego nie sprawdzę.

Autor:  amig_os [ sobota, 13 lip 2019, 14:39 ]
Tytuł:  Re: Return i Reborn to castle Wolfenstein (1.51d) - status D

Mufa napisał(a):
Mam nadzieję że jest lepiej i szybciej. Ja do Amigi będę miał dostęp dopiero za 10 dni, dlatego niestety prędko tego nie sprawdzę.


Widac, ze jest stabilnie.
Wreszcie oba porty wygladaja na wersje publiczne - nie beta.

Autor:  adam [ poniedziałek, 28 paź 2019, 09:43 ]
Tytuł:  Re: Return i Reborn to castle Wolfenstein (1.51d) - status D

U mnie nie działa ta gra. To znaczy działa do momentu wczytywania pierwszej misji - biały pasek pod wprowadzeniem nie do chodzi do końca.

Obrazek

Chciałbym wierzyć że mam coś źle zainstalowane lub ustawione. Porównawczo działa demko GLExcess EGL_Wrap for AmigaOS4 w obu wersjach (X1000 i X5000), Pacman Arena EGL_Wrap AOS4 wykłada się przy starcie (Grim Reaper).
Mam zainstalowane najnowsze pliki od HunoPPC (gra, wrapper), a pliki gry z wersji pecetowej mam z Return to Castle Wolfenstein 1.4.

Autor:  Mufa [ poniedziałek, 28 paź 2019, 10:00 ]
Tytuł:  Re: Return i Reborn to castle Wolfenstein (1.51d) - status D

adam napisał(a):
U mnie nie działa ta gra. To znaczy działa do momentu wczytywania pierwszej misji - biały pasek pod wprowadzeniem nie do chodzi do końca.


Chciałbym wierzyć że mam coś źle zainstalowane lub ustawione. Porównawczo działa demko GLExcess EGL_Wrap for AmigaOS4 w obu wersjach (X1000 i X5000), Pacman Arena EGL_Wrap AOS4 wykłada się przy starcie (Grim Reaper).
Mam zainstalowane najnowsze pliki od HunoPPC (gra, wrapper), a pliki gry z wersji pecetowej mam z Return to Castle Wolfenstein 1.4.


A sterownik Radeon V3 masz? Ta gra wymaga dużo pamięci graficznej, choć mimo wszystko mi na 256MB się pierwszy level uruchamiał (tyle że nei sprawdzałem tego z ostatnią wersją), tylko nie dało się potem za bardzo grać. Skoro masz dostęp do menu, to może ustaw możliwie najniższą rozdziałkę i powyłączaj inne bajery, powinno to dać więcej VMem. Jeli używasz w systemie Candi, wyłącz - lubi dużo pamięci.No chyba że masz driver Redeona V3, to wtedy będziemy szukać przyczyn gdzie indziej.

Autor:  Mufa [ poniedziałek, 28 paź 2019, 10:14 ]
Tytuł:  Re: Return i Reborn to castle Wolfenstein (1.51d) - status D

Tak sobie teraz na szybko sprawdziłem i na pierwszym levelu, po wczytaniu stanu gry, w miejscu gdzie wczoraj robiłem graby dla PPA, gra uruchomiona w rozdzielczości 1920x1080 ze wszystkimi bajerami na max zeżarła około 800MB pamięci graficznej mojego Polarisa.

Autor:  amig_os [ poniedziałek, 28 paź 2019, 10:40 ]
Tytuł:  Re: Return i Reborn to castle Wolfenstein (1.51d) - status D

Wyłącz Candy - może zabierać dużo graficznej pamięci.
Jeśli masz sterownik RadeonHD v3 z obsługą dodatkowej pamięci na karcie graficznej to nie musisz.

Autor:  adam [ poniedziałek, 28 paź 2019, 10:42 ]
Tytuł:  Re: Return i Reborn to castle Wolfenstein (1.51d) - status D

Nie mam sterownika v3. Mam na liście w updaterze, ale nie daje się pobrać (nie należy się mi). Mam aktualne to co publiczne, czyli Enhancer 1.5, najnowszy SDL itp.
Może trzeba coś przestawić w preferencjach wrappera, póki co próbowałem opcję "patch dla Envy" ale to raczej desperacja, oczywiście nic nie zmieniło.
Jeśli chodzi o ustawienia grafiki to próbowałem w niższych rozdzielczościach i to samo. Zauważyłem, że przy niektórych ustawieniach proporcje są ustawiane nieprawidłowo (głównie tryby panoramiczne), a najlepiej (sądząc po menu i intrze) gra prezentuje się u mnie w ustawieniu Native. Niestety nie zawsze działa miękki reset, stąd testowanie wszystkich ustawień trochę potrwa, zwłaszcza że tam są też inne opcje niż rozdziałka, ale bardzo możliwe że nowy sterownik by poprawił sytuację. Karta jest "słuszna" (1 GB RAM, GDDR 5, wsparcie pełne w Warp 3D Nova), nie spodziewałem się że nie zadziała.

Autor:  amig_os [ poniedziałek, 28 paź 2019, 11:00 ]
Tytuł:  Re: Return i Reborn to castle Wolfenstein (1.51d) - status D

Możesz wykasować ustawienia egl_warp (zawartość katalogu):
sys:prefs/env-archive/egl_warp/
i ponownie je zapisać poprzez programik preferencji:
Sys:prefs/Prefs-egl_Warp

PS.
Obstawiam raczej brak pamięci na karcie graficznej - konieczny update do V3
...

Sprawdziłem zajętość po wczytaniu gry:

GPU Memory: 760 MB
VRAM Memory 56 MB

Autor:  Mufa [ poniedziałek, 28 paź 2019, 11:30 ]
Tytuł:  Re: Return i Reborn to castle Wolfenstein (1.51d) - status D

Też tak obstawiam, karta z 1GB pamięci GDDR 5, to realnie karta z 256MB pamięci graficznej o ile nie używamy sterownika trzeciej generacji.

Autor:  adam [ poniedziałek, 28 paź 2019, 14:12 ]
Tytuł:  Re: Return i Reborn to castle Wolfenstein (1.51d) - status D

Czyli muszę zakupić Enhancer Software Graphics Upgrade? Nie ma tego sterownika oddzielnie i nie będzie w żadnej aktualizacji?

Autor:  amig_os [ poniedziałek, 28 paź 2019, 16:11 ]
Tytuł:  Re: Return i Reborn to castle Wolfenstein (1.51d) - status D

adam napisał(a):
Czyli muszę zakupić Enhancer Software Graphics Upgrade? Nie ma tego sterownika oddzielnie i nie będzie w żadnej aktualizacji?


Dla RadeonHD R9 (Souther Islands) i RadeonRX (Polaris) kupiłem:

- Enchancer Software Plus Edition 2.0 - (w chwili obecnej jest 1.5 z darmowym update do 2.0)
- Enchancer Software Graphics Upgrade
- Warp 3D RadeonHD SI


Dzięki czemu otrzymałem wsparcie 2D/3D/>256 VRAM w poniższych sterownikach:

RadeonHD.chip(V3) - v3.6
RadeonRX.chiip -1.11
W3DN_GCN.library - 1.65
W3DN_SI.library - 1.65
Warp3DNova.library - 1.65
ogles2.library - 2.8

Autor:  kas1e [ poniedziałek, 28 paź 2019, 17:28 ]
Tytuł:  Re: Return i Reborn to castle Wolfenstein (1.51d) - status D

adam napisał(a):
U mnie nie działa ta gra. To znaczy działa do momentu wczytywania pierwszej misji - biały pasek pod wprowadzeniem nie do chodzi do końca.

Obrazek

Chciałbym wierzyć że mam coś źle zainstalowane lub ustawione. Porównawczo działa demko GLExcess EGL_Wrap for AmigaOS4 w obu wersjach (X1000 i X5000), Pacman Arena EGL_Wrap AOS4 wykłada się przy starcie (Grim Reaper).
Mam zainstalowane najnowsze pliki od HunoPPC (gra, wrapper), a pliki gry z wersji pecetowej mam z Return to Castle Wolfenstein 1.4.


@Adam

If you on RadeonHD, then you mostly out of luck.

RadeonHD driver on X5000 (020 and 040) and on Tabor, have bug called "256mb GPU barier" , which mean, that once you filled up more than 256mb of GPU video memory (not system memory, but GPU one, which accessable since v3.x of driver), then you have a freeze/crash.

I report that bug to bugzilla, i report it all to Mattew and Trevor, i report it to Hans, i asking about when it will be fixed and why it take so long : and have no answer except that Trevor says that for some next 2 months (when those months will be starts i do not know), Hans will working on bug fixing. So chances there that he will fix it.

RadeonRX driver from another side, do not have the same bug as RadeonHD on the same x5000/tabor hardware, but, in the same time, RadeonRX is SLOWER than RadoenHD, because it have dynamic powermanagment , but Hans didn't set any level of it and keep it as it. On questions when and why, no answer :)


So, if you want to play in Reboorn on maximum details, then on RadeonRX. But it will be slower.

Also, in the level where is funiculator (3st one), everything will be drops to bare 5fps , so you can't play futher anyway (that on both, and on RadeonRX and on RadeonHD, thats probabaly because we have no GART support there).

Autor:  Mufa [ poniedziałek, 28 paź 2019, 22:26 ]
Tytuł:  Re: Return i Reborn to castle Wolfenstein (1.51d) - status D

@Kas1e

Adam is AmigaOne 500 owner.

Autor:  adam [ wtorek, 29 paź 2019, 20:53 ]
Tytuł:  Re: Return i Reborn to castle Wolfenstein (1.51d) - status D

Czyli na swojej konfiguracji nawet z Enhancerem 2.0 nie przejdę gry? I co teraz, czekać na rozstrzygnięcie typu optymalna karta dla Tabora?

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/