Forum AmigaOne Zone

Forum użytkowników Amigi i nie tylko
Teraz jest czwartek, 28 mar 2024, 15:30

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Flare 1.05
PostNapisane: poniedziałek, 28 maja 2018, 14:54 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 sty 2012, 15:14
Posty: 4652
Po marcowych żniwach gracze spod szyldu AmigaOS 4 mieli pewien okres posuchy, aczkolwiek nareszcie trafiła się perełka w postaci Flare. Gra co prawda zadebiutowała już na naszym systemie kilka lat wcześniej w wersjach 0.xx, jednak wówczas była jedynie prostym silnikiem pozwalającym na zwiedzanie światów. Od wersji 1.0 dorobiła się obsługi poważniejszych modów w tym Empyrean Campaign, który jest pełnokrwistym klonem legendarnego Diablo, oferującym graczowi kilkanaście godzin rozgrywki. Archiwum znajdziemy tradycyjnie na OS4Depot. Osobno trzeba porbać resztę danych do gry (szczegóły w dokumentacji).


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Udostępnij dla FacebookUdostępnij dla Twitter
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Flare 1.05
PostNapisane: poniedziałek, 28 maja 2018, 20:43 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 sty 2012, 15:14
Posty: 4652
Potestowałem trochę i kampania całkiem całkiem.
Niestety port ma jedną wadę nie jest zbyt szybki w większych rozdzielczościach. Co gorsza ustawić rozdziałkę można tylko dla okna. W przypadku gdy jest o rozmiarach 640x480 to można osiągnąć 60fps. Niestety po zaptaszkowaniu opcji pełnoekranowej rozdziałka skaluje się w górę (modyfikacja pliku konfiguracyjnego poprzez wpisanie ręcznie rozmiaru rozdzielczości nic nie daje), co w sytuacji kiedy pracujemy na ekranie FullHD, powoduje że prędkośc działania spada do kilkunastu fps nawet na najszybszych konfigach. Na razie widzę tylko dwa wyjścia. albo grać na małym okienku, albo jednak na fullscreenie, lecz każdorazowo przed uruchomieniem gry zmieniać rozdzielczość WB do 640x480. Próbowałem jeszcze myku że nie będę zmieniał rozdzielczości systemu, lecz uruchomię sobie filemanagera na osobnym ekranie w 640x480 i z jego pomocą wystartuję Flare, licząc że być może gra pobierze rozmiar aktywnego ekranu publicznego, niestety nic z tych rzeczy :(

Możliwe że jest jeszcze inny sposób np. użycie NewMode, nie próbowałem tego jeszcze, natomiast systemowy Screens nie widzi Flare jako osobnego ekranu. Jesli by ktoś znalazł skuteczną metodę, byłbym wdzięczny za info.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Flare 1.05
PostNapisane: wtorek, 29 maja 2018, 13:31 
Offline
Generał
Generał

Dołączył(a): poniedziałek, 16 sty 2012, 22:11
Posty: 1829
Mufa napisał(a):
Potestowałem trochę i kampania całkiem całkiem.
Niestety port ma jedną wadę nie jest zbyt szybki w większych rozdzielczościach. Co gorsza ustawić rozdziałkę można tylko dla okna. W przypadku gdy jest o rozmiarach 640x480 to można osiągnąć 60fps. Niestety po zaptaszkowaniu opcji pełnoekranowej rozdziałka skaluje się w górę (modyfikacja pliku konfiguracyjnego poprzez wpisanie ręcznie rozmiaru rozdzielczości nic nie daje), co w sytuacji kiedy pracujemy na ekranie FullHD, powoduje że prędkośc działania spada do kilkunastu fps nawet na najszybszych konfigach. Na razie widzę tylko dwa wyjścia. albo grać na małym okienku, albo jednak na fullscreenie, lecz każdorazowo przed uruchomieniem gry zmieniać rozdzielczość WB do 640x480. Próbowałem jeszcze myku że nie będę zmieniał rozdzielczości systemu, lecz uruchomię sobie filemanagera na osobnym ekranie w 640x480 i z jego pomocą wystartuję Flare, licząc że być może gra pobierze rozmiar aktywnego ekranu publicznego, niestety nic z tych rzeczy :(

Możliwe że jest jeszcze inny sposób np. użycie NewMode, nie próbowałem tego jeszcze, natomiast systemowy Screens nie widzi Flare jako osobnego ekranu. Jesli by ktoś znalazł skuteczną metodę, byłbym wdzięczny za info.


Gra wspiera akceleracją sprzętową oraz akcelerację wskaźnika: plik ustawień (settings.txt):

hardware_cursor=1
renderer=sdl_hardware


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Flare 1.05
PostNapisane: czwartek, 31 maja 2018, 06:52 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 sty 2012, 15:14
Posty: 4652
Od wczoraj jest już wersja 1.06, czyli odsłona aktualnie obowiązująca dla wiodących platform.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Flare 1.05
PostNapisane: niedziela, 20 sty 2019, 17:24 
Offline
Generał
Generał

Dołączył(a): poniedziałek, 16 sty 2012, 22:11
Posty: 1829
SDL2 - 2.0.9 RC1 has been released.

In addition to upstream code updates, it is supposed to fix the Flare engine rendering and some mouse pointer issues.

https://github.com/AmigaPorts/SDL/releases


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO