Forum AmigaOne Zone
https://forum.amigaone.pl/

Flare 1.05
https://forum.amigaone.pl/gry-f6/flare-1-05-t1207.html
Strona 1 z 1

Autor:  Mufa [ poniedziałek, 28 maja 2018, 14:54 ]
Tytuł:  Flare 1.05

Po marcowych żniwach gracze spod szyldu AmigaOS 4 mieli pewien okres posuchy, aczkolwiek nareszcie trafiła się perełka w postaci Flare. Gra co prawda zadebiutowała już na naszym systemie kilka lat wcześniej w wersjach 0.xx, jednak wówczas była jedynie prostym silnikiem pozwalającym na zwiedzanie światów. Od wersji 1.0 dorobiła się obsługi poważniejszych modów w tym Empyrean Campaign, który jest pełnokrwistym klonem legendarnego Diablo, oferującym graczowi kilkanaście godzin rozgrywki. Archiwum znajdziemy tradycyjnie na OS4Depot. Osobno trzeba porbać resztę danych do gry (szczegóły w dokumentacji).

Autor:  Mufa [ poniedziałek, 28 maja 2018, 20:43 ]
Tytuł:  Re: Flare 1.05

Potestowałem trochę i kampania całkiem całkiem.
Niestety port ma jedną wadę nie jest zbyt szybki w większych rozdzielczościach. Co gorsza ustawić rozdziałkę można tylko dla okna. W przypadku gdy jest o rozmiarach 640x480 to można osiągnąć 60fps. Niestety po zaptaszkowaniu opcji pełnoekranowej rozdziałka skaluje się w górę (modyfikacja pliku konfiguracyjnego poprzez wpisanie ręcznie rozmiaru rozdzielczości nic nie daje), co w sytuacji kiedy pracujemy na ekranie FullHD, powoduje że prędkośc działania spada do kilkunastu fps nawet na najszybszych konfigach. Na razie widzę tylko dwa wyjścia. albo grać na małym okienku, albo jednak na fullscreenie, lecz każdorazowo przed uruchomieniem gry zmieniać rozdzielczość WB do 640x480. Próbowałem jeszcze myku że nie będę zmieniał rozdzielczości systemu, lecz uruchomię sobie filemanagera na osobnym ekranie w 640x480 i z jego pomocą wystartuję Flare, licząc że być może gra pobierze rozmiar aktywnego ekranu publicznego, niestety nic z tych rzeczy :(

Możliwe że jest jeszcze inny sposób np. użycie NewMode, nie próbowałem tego jeszcze, natomiast systemowy Screens nie widzi Flare jako osobnego ekranu. Jesli by ktoś znalazł skuteczną metodę, byłbym wdzięczny za info.

Autor:  amig_os [ wtorek, 29 maja 2018, 13:31 ]
Tytuł:  Re: Flare 1.05

Mufa napisał(a):
Potestowałem trochę i kampania całkiem całkiem.
Niestety port ma jedną wadę nie jest zbyt szybki w większych rozdzielczościach. Co gorsza ustawić rozdziałkę można tylko dla okna. W przypadku gdy jest o rozmiarach 640x480 to można osiągnąć 60fps. Niestety po zaptaszkowaniu opcji pełnoekranowej rozdziałka skaluje się w górę (modyfikacja pliku konfiguracyjnego poprzez wpisanie ręcznie rozmiaru rozdzielczości nic nie daje), co w sytuacji kiedy pracujemy na ekranie FullHD, powoduje że prędkośc działania spada do kilkunastu fps nawet na najszybszych konfigach. Na razie widzę tylko dwa wyjścia. albo grać na małym okienku, albo jednak na fullscreenie, lecz każdorazowo przed uruchomieniem gry zmieniać rozdzielczość WB do 640x480. Próbowałem jeszcze myku że nie będę zmieniał rozdzielczości systemu, lecz uruchomię sobie filemanagera na osobnym ekranie w 640x480 i z jego pomocą wystartuję Flare, licząc że być może gra pobierze rozmiar aktywnego ekranu publicznego, niestety nic z tych rzeczy :(

Możliwe że jest jeszcze inny sposób np. użycie NewMode, nie próbowałem tego jeszcze, natomiast systemowy Screens nie widzi Flare jako osobnego ekranu. Jesli by ktoś znalazł skuteczną metodę, byłbym wdzięczny za info.


Gra wspiera akceleracją sprzętową oraz akcelerację wskaźnika: plik ustawień (settings.txt):

hardware_cursor=1
renderer=sdl_hardware

Autor:  Mufa [ czwartek, 31 maja 2018, 06:52 ]
Tytuł:  Re: Flare 1.05

Od wczoraj jest już wersja 1.06, czyli odsłona aktualnie obowiązująca dla wiodących platform.

Autor:  amig_os [ niedziela, 20 sty 2019, 17:24 ]
Tytuł:  Re: Flare 1.05

SDL2 - 2.0.9 RC1 has been released.

In addition to upstream code updates, it is supposed to fix the Flare engine rendering and some mouse pointer issues.

https://github.com/AmigaPorts/SDL/releases

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/