Forum AmigaOne Zone
https://forum.amigaone.pl/

Spencer - EntwicklerX
https://forum.amigaone.pl/gry-f6/spencer-entwicklerx-t1056-30.html
Strona 3 z 4

Autor:  Mufa [ niedziela, 11 mar 2018, 14:06 ]
Tytuł:  Re: Spencer - EntwicklerX

adam napisał(a):
Promocja jest dobra (link do Steama podano zanim oficjalnie działał), jest "presspack", wygląda to dobrze; komercyjne podejście. Cały czas mam nadzieję że będzie coś "po". Jak już dopracowali silnik gry, to że będą jakieś wariacje. Może druga część w innej scenerii (nie dom)? A może przygodówka? Fajnie by było.


Tak wlaśnie będzie, jeden z autorów napisał że Spencer jest dla nich w 3D czym przed laty było Bubbelshe Deluxe w 2D, czyli czymś w rodzaju królika doświadczalnego na bazie którego powstało potem kilka bardziej rozbudowanych gier. O przygodówce co prawda nie wspominali, lecz prawdopodobnie następnym projektem na bazie tego silnika będzie platformówka, coś na wzór Giana Sisters.

Autor:  Mufa [ sobota, 17 mar 2018, 14:29 ]
Tytuł:  Re: Spencer - EntwicklerX

Wygląda na to że będzie to bardzo dobry marzec dla grających na Amidze NG, nie pamiętam już, kiedy w przeciągu jednego miesiąca wyszły na AmigaOS 4 aż trzy gry komercyjne, a tak prawdopodobnie stanie się teraz. Jest przecież BOH Advance (no dobra to trochę odgrzewany kotlet, lecz po znacznym liftingu), jest Tower 57, a autorzy Spencera potwierdzili, że ich gra powinna zostać wydana jeszcze w marcu, kanałami dystrybucyjnymi będą Amistore i Alinea Computer (w tym ostatnim przypadku również w formie CD). Niebawem powinno wyjść także nowe demo gry.

Część osób narzekała na zbyt mała komplikację poziomów, autorzy zamieścili więc w grze kilka poziomów bonusowych, które są trzy razy większe od tych standardowych. Niemniej ich celem minimum jest dobra płynność gry przynajmniej na SAM460 w 720p (oczywiście na mocniejszych kompach FullHD). Tymczasem z powodu tego, że amigowe sterowniki nie wykorzystują jeszcze trybu GART, wiele rzeczy musi wykonywać procesor, dlatego też na tych bonusowych poziomach prędkość na A1 500 spadała do zaledwie 16fps, nie można więc było mówić o komforcie grania. Dobra wiadomość jest taka, że przy pomocy pewnych sztuczek poradzono sobie z tym problemem.

Etwickler-X podkreślają, że oni też się uczą programowania w 3D, a jednocześnie sterowniki i OpenGLES są cały czas rozwijane, więc najprawdopodobniej kolejna platformówka (która jest już w drodze), będzie zdecydowanie szybsza. Jednocześnie uspokajają posiadaczy starszych konfiguracji, że trwają optymalizacje wersji dla MiniGL, tak by grą mogli się cieszyć również posiadacze SAM 440, Pegasosów i starszych modeli Amigi One. Niestety o klasykach z PPC nic nie wspomniano. Drugą niemiłą wiadomością jest fakt, że tym razem gra nie będzie wspierała platformy AmiBoing, a więc prawdopodobnie nie pościgamy się na osiągnięcia z innymi amigowcami rozsianymi po świecie.

Autor:  adam [ sobota, 17 mar 2018, 16:32 ]
Tytuł:  Re: Spencer - EntwicklerX

A cóż to takiego ten GART?

Autor:  Mufa [ sobota, 17 mar 2018, 17:35 ]
Tytuł:  Re: Spencer - EntwicklerX

adam napisał(a):
A cóż to takiego ten GART?


Za Hansem:

Those other platforms use GART which allows the GPU to slurp vertices, indices, and command packets directly from RAM, whereas we still have to copy them to VRAM using the CPU (which is slow compared to GART/DMA). VRAM also has coherency issues, so the CPU has to do a wait-for-idle just before submitting the next batch of commands or it'll randomly hang. This is a serious bottleneck that we have yet to overcome. We'll get there eventually...

Autor:  amigowiec [ sobota, 17 mar 2018, 17:55 ]
Tytuł:  Re: Spencer - EntwicklerX

Graphics adress remapping table - w skrócie umożliwia on dostęp do pamięci komputera, karcie graficznej przez DMA. Umożliwia bezposrednią wymianę danych między kartą graficzną a komputerem. Karta może swobodnie korzystać z danych graficznych w pamięci ram komputera badź korzystać wręcz z pamięci ram jako dodatkowej pamięci graficznej.

Autor:  adam [ sobota, 17 mar 2018, 19:51 ]
Tytuł:  Re: Spencer - EntwicklerX

Ach, to przydatne jest. To dobrze byłoby mieć.

Autor:  Mufa [ wtorek, 20 mar 2018, 15:09 ]
Tytuł:  Re: Spencer - EntwicklerX

Gra jednak pojawiła się na stronach amiboing.de. Co ciekawe jako release date podają tam 20 marca 2018, jednakże w dniu dzisiejszym nie będzie jej można jeszcze kupić. Wciąż trwają ostatnie szlify.

Autor:  Mufa [ piątek, 23 mar 2018, 08:59 ]
Tytuł:  Re: Spencer - EntwicklerX

Dzisiaj pojawiły się aktualizacje Warp3D Nova i Ogles 2, można je pobrać przez uptadera i warto to zrobić jeśli się chce pograć w Spencera, aktualizacja tych komponentów nie pojawiła się przypadkowo na chwilę przed premierą tej gry. Jutro ma być udostępnione do pobrania nowe demo Spencera a wkrótce potem będzie można ten tytuł nabyć na Amisotre i w Alinea Computer.

Autor:  amig_os [ piątek, 23 mar 2018, 14:47 ]
Tytuł:  Re: Spencer - EntwicklerX

Mufa napisał(a):
Dzisiaj pojawiły się aktualizacje Warp3D Nova i Ogles 2 ...


ogles2.library v1.19
Warp3DNova.library v1.47
W3DN_SI.library v1.47

Autor:  amig_os [ piątek, 23 mar 2018, 21:41 ]
Tytuł:  Re: Spencer - EntwicklerX

http://os4welt.de/viewtopic.php?f=8&t=2 ... =90#p33228

Demo udostepnione :)

SpencerTrial (33,5 MB):
http://www.amiboing.de/data/games/25/spencertrial.lha

Wymagania:

ogles2.library v1.19
Warp3DNova.library v1.47
W3DN_SI.library v1.47

Dla mnie bomba ... 10/10 !!!

Autor:  amig_os [ piątek, 23 mar 2018, 22:54 ]
Tytuł:  Re: Spencer - EntwicklerX

Gra wcale sie nie nudzi, ma mila dla ucha muzyke i efekty oraz ciekawe poziomy.
Z kazdym ukonczonym poziomem rosnie apetyt na ukonczenie kolejnego poziomu ... czyli wciaga jak bagno :)

Wersja PC 17,39zl (rabat 30% do kon­ca miesiaca) - cena bez rabatu 28,00 zl

http://store.steampowered.com/app/802060/Spencer/

Wersja AmigaOS - ok. 15 Euro

http://amigaworld.net/modules/newbb/vie ... r=0#809936

Autor:  Mufa [ piątek, 23 mar 2018, 23:05 ]
Tytuł:  Re: Spencer - EntwicklerX

W dokumentacji podają że bez X1000 lub X5000 nie należy podchodzić do rozdzielczości FullHD, więc spodziewałem się jakichś 60fps, tymczasem praktycznie nie schodzę poniżej 120fps. Co do reszty to widać że nie zmarnowano czasu od momentu wersji preview z października. No i teraz dzięki temu że pojawia się duch już nie ma tak łatwo.

Edit
Gdy zmieniłem ustawienia domyślne na trochę bardziej "wyczesane", czyli włączyłem antyaliasing oraz jakość cieniowania na maxa, prędkość spadła do około 80fps, ale i tak jest dobrze.

Autor:  amig_os [ sobota, 24 mar 2018, 01:55 ]
Tytuł:  Re: Spencer - EntwicklerX


Autor:  amig_os [ niedziela, 25 mar 2018, 13:41 ]
Tytuł:  Re: Spencer - EntwicklerX

Spencer trial - AmigaOne X1000

FullHD, full settings, vsync=off => ... 60-75 fps
FullHD, min settings, vsync=off => ... 225 fps



Autor:  Mufa [ niedziela, 25 mar 2018, 17:23 ]
Tytuł:  Re: Spencer - EntwicklerX

amig_os napisał(a):


13 funciaków razem z VAT plus niecały funt jakiejś opłaty manipulacyjnej. Ogólnie cenowo nie ma tragedii, właśnie zasysam z Amistore.

Strona 3 z 4 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/