Forum AmigaOne Zone
https://forum.amigaone.pl/

Deluxe Paint V
https://forum.amigaone.pl/oprogramowanie-f5/deluxe-paint-v-t855-90.html
Strona 7 z 12

Autor:  Hextreme [ piątek, 16 mar 2018, 17:59 ]
Tytuł:  Re: Deluxe Paint V

parallax napisał(a):
Wiedzę, że planeta z Dune III się przydała :thumbup: Już coś zakodowałeś? :)

Kod gry powstaje powoli, na ile zdrowie pozwala. Gra to bardzo prosta strzelanka.

Autor:  Hextreme [ sobota, 24 mar 2018, 09:09 ]
Tytuł:  Re: Deluxe Paint V

Narysowałem jeszcze coś takiego:

Początkowo obrazek był płaski, dopiero później rozszerzyłem perspektywę, bo okazał się wtedy wyglądać dużo atrakcyjniej. Jest to jednorazowa praca i raczej nie będę tego importował do żadnej gry.

Jeżeli jest tu ktoś doświadczony z grafiki może mógłby pomóc mi w poprawieniu tej perspektywy? Czy jest OK?

Obrazek

EDIT: Wprowadziłem na szybko poprawkę sufitu.

Obrazek

Autor:  amigowiec [ sobota, 24 mar 2018, 10:00 ]
Tytuł:  Re: Deluxe Paint V

Mastermaxie, nie przeszkadzają ci te "linie perspektywy" na podłodze? Walnięte byle jak, krzywe, na odpieprz wręcz. Serio, jeśli to ci nie przeszkadza to trudno o jakąkolwiek konstruktywną krytykę.

Autor:  Hextreme [ sobota, 24 mar 2018, 10:17 ]
Tytuł:  Re: Deluxe Paint V

amigowiec napisał(a):
Mastermaxie, nie przeszkadzają ci te "linie perspektywy" na podłodze? Walnięte byle jak, krzywe, na odpieprz wręcz. Serio, jeśli to ci nie przeszkadza to trudno o jakąkolwiek konstruktywną krytykę.

:D

Po pierwsze cały obrazek jest trochę kreskówkowy więc nie przywiązywałem wagi do tego, by perspektywa była zrobiona idealnie.
Po drugie ja cały czas ćwiczę i poprawiam warsztat, więc każda krytyka, która ma za zadanie poprawić moje umiejętności, wskazać na wady i niedoskonałości jest mile widziana.

Autor:  amigowiec [ sobota, 24 mar 2018, 10:29 ]
Tytuł:  Re: Deluxe Paint V

Więc tak...
Kompozycja jest piekielnie złą - ta pusta przestrzeń na ścianie, pusty sufit...Po co? Skup się na tym co istotne dla sceny a nie wypełniaj ją masą pustej, bezsensownej przestrzeni.
Kolory są tak paskudnie dobrane, ze wręcz odpychają swą nudą. Ten brąz jest za ciężki, nudny, banalny.
Fajnie, ze się starasz ale pogooglaj trochę pixelartów, poczytaj kurs DP Węsławskiego w twoim uwielbianym Magazynie Amiga, pograj w stare gry adventure...to pomoze ci bardziej niż setki wskazówek na forach.

Autor:  Hextreme [ sobota, 24 mar 2018, 10:51 ]
Tytuł:  Re: Deluxe Paint V

Po pierwsze spokojnie, jestem początkujący.

amigowiec napisał(a):
Więc tak...
Kompozycja jest piekielnie złą - ta pusta przestrzeń na ścianie, pusty sufit...Po co? Skup się na tym co istotne dla sceny a nie wypełniaj ją masą pustej, bezsensownej przestrzeni.

Jeśli widziałbyś kolejne etapy tej pracy, to zobaczyłbyś, że kompozycja wyjściowa była zupełnie płaska, narysowałem najpierw elementy kluczowe, czyli obraz, szafę, biurko, monitor, wazon z kwiatem, po czym dopiero rozszerzyłem ją o perspektywę, której nie wypełniałem w żaden sposób. Może sprawiać zatem wrażenie złej kompozycji, ale jest wynikiem przejścia z dużo bardziej płaskiej kompozycji.

Cytuj:
Kolory są tak paskudnie dobrane, ze wręcz odpychają swą nudą. Ten brąz jest za ciężki, nudny, banalny.

Zgoda, że kolory są mało zróżnicowane, przy czym kolor ścian i sufitu mi się podobają. Lubię ten kremowy, pastelowy kolor. Co do brązu drewna to rzeczywiście jest trochę ciężki.

Cytuj:
Fajnie, ze się starasz ale pogooglaj trochę pixelartów, poczytaj kurs DP Węsławskiego w twoim uwielbianym Magazynie Amiga, pograj w stare gry adventure...to pomoze ci bardziej niż setki wskazówek na forach.

"Googlowanie" i podglądanie czyichś prac nie nauczy niczego. Jak ktoś ogląda wybitne prace przecież nie nauczy się od tego tak rysować. Trzeba działać we własnym zakresie, zaś wskazówki które piszą ludzie należy odpowiednio zbierać i systematyzować.

Zgadzam się, że warto czytać różne poradniki i szkółki dot. rysowania.

Widzę, że jesteś wytrawnym smakoszem grafik i lubisz ładne i dopracowane prace, skoro poddałeś mnie ostrej, zasłużonej krytyce. Mnie na pewno te uwagi się przydadzą, co nie oznacza że od razu zaspokoję Twój gust. Bo ktoś inny może mieć gust zgoła odmienny.

Ważne, żebym potrafił odróżnić czyjeś uwagi powodowane gustem, a rzeczywistymi wadami w mojej pracy. Twoje uwagi dot. wad w pracy przyjmuję sobie do serca.

Tak jak napisałem, jestem zupełnie początkujący, ale robię postęp. Wszystkie Twoje i innych porady dot. wad w pracy na pewno będą miały oddźwięk w moich kolejnych pracach, jak i samym warsztacie.

Należę też do ludzi, którzy lubią smakować po trochu, a nie czerpać garściami. I dlatego też nie idę "na całego", tylko ostrożnie odkrywam nowe, nieznane tereny.

Wiem, że przede mną jeszcze długa droga. Ale analizując postęp (chociażby na podstawie tego wątku), można zobaczyć ile już przeszedłem.

Autor:  amigowiec [ sobota, 24 mar 2018, 11:05 ]
Tytuł:  Re: Deluxe Paint V

Wiesz, Hextreme, podglądanie czyichś prac, podziwianie warsztatów artystów poszerza horyzonty, inspiruje.
Ucz się, wyciągaj nauki od najlepszych - temu własnie ma służyć "googlowanie".
Tu nie tyle chodzi o warsztat, ile o dostrzeżenie jak (pixelartowi) artyści komponują swe prace, jakich kolorów używają, co i jak przedstawiają.

Autor:  Hextreme [ sobota, 24 mar 2018, 11:17 ]
Tytuł:  Re: Deluxe Paint V

amigowiec napisał(a):
Wiesz, Hextreme, podglądanie czyichś prac, podziwianie warsztatów artystów poszerza horyzonty, inspiruje.
Ucz się, wyciągaj nauki od najlepszych - temu własnie ma służyć "googlowanie".
Tu nie tyle chodzi o warsztat, ile o dostrzeżenie jak (pixelartowi) artyści komponują swe prace, jakich kolorów używają, co i jak przedstawiają.

Tak, co do poszerzania horyzontów i inspiracji to masz 100% racji. Jeśli chodzi o zapożyczanie kompozycji, kolorystyki, czy stylu to uważam, że jest to prywatna sprawa każdego artysty. Oczywiście ja mam swoich mistrzów, uwielbiam i podziwiam ich prace. Jednak nigdy kontemplacja ich prac nie przełożyła się na znaczący postęp we własnej pracy. Trzeba wielu rzeczy nauczyć się i poznać samemu.

Autor:  adam [ sobota, 24 mar 2018, 12:10 ]
Tytuł:  Re: Deluxe Paint V

Bo tak naprawdę liczy się tylko Krok pierwszy :)

Autor:  swinkamor12 [ sobota, 24 mar 2018, 18:03 ]
Tytuł:  Re: Deluxe Paint V

Jak chcesz się bawić w gry 2D, to najlepiej byłoby podejrzeć jak to było dawniej robione.
Jakieś różne gry które kiedyś były hitami, może Gods, Zool, Agony na YT.
Rozplanowanie całości, wielkość duszków itp itd.

Autor:  Hextreme [ sobota, 24 mar 2018, 21:43 ]
Tytuł:  Re: Deluxe Paint V

@Adam
Bardzo fajny klip.

swinkamor12 napisał(a):
Jak chcesz się bawić w gry 2D, to najlepiej byłoby podejrzeć jak to było dawniej robione.
Jakieś różne gry które kiedyś były hitami, może Gods, Zool, Agony na YT.
Rozplanowanie całości, wielkość duszków itp itd.


Na razie to są szkice, nie ma jeszcze mowy w przypadku tej grafiki o pełnej grze.

Tymczasem zrobiłem pokoik komputerowy na nowo, stawiając na poprawną perspektywę oraz proporcje oraz lepszą kompozycję.

Obrazek

Autor:  parallax [ niedziela, 25 mar 2018, 09:32 ]
Tytuł:  Re: Deluxe Paint V

Moim zdaniem perspektywa i całość wygląda bardzo fajnie. Niektórzy w głowach mają zaimplementowane to, że wszystko musi być od linijki i cyrkla - tak szkolnie. Nie widzą innej możliwości.
A jak tam idzie ta prosta strzelanka?

Autor:  Hextreme [ niedziela, 25 mar 2018, 10:21 ]
Tytuł:  Re: Deluxe Paint V

parallax napisał(a):
Moim zdaniem perspektywa i całość wygląda bardzo fajnie. Niektórzy w głowach mają zaimplementowane to, że wszystko musi być od linijki i cyrkla - tak szkolnie. Nie widzą innej możliwości.
A jak tam idzie ta prosta strzelanka?

Praca nad kodem prostej strzelanki z elementami przygodowymi idzie mi również całkiem nieźle. Parę dni temu napisałem już zalążek silnika. Tylko do tej gry potrzebuję grafiki płaskiej, czyli pierwowzoru tej grafiki w rzucie perspektywicznym.

Dlatego wpadłem na pomysł, żeby - jednocześnie ulepszając warsztat - zrobić obiekty w rzucie płaskim i na tej podstawie zrobić grafikę do gry w rzucie płaskim.

Zresztą, by robić obiekty w perspektywie, zawsze potrzeba ich płaskiej postaci.

Przy okazji poprawię tekstury drewna itp.

Autor:  parallax [ niedziela, 25 mar 2018, 15:06 ]
Tytuł:  Re: Deluxe Paint V

Tekstury są ok, tylko pościągaj te zaskrońce z szafy bo się do pudła chcą dobrać :) i ewentualnie ten bok lekko przyciemnić

Autor:  Hextreme [ poniedziałek, 26 mar 2018, 10:53 ]
Tytuł:  Re: Deluxe Paint V

parallax napisał(a):
Tekstury są ok, tylko pościągaj te zaskrońce z szafy bo się do pudła chcą dobrać :) i ewentualnie ten bok lekko przyciemnić

Cieszę się, że Ci się podoba. :D Mi też obraz się podoba. Co do zaskrońców, to one dały mi pomysł na fajne drewno. Ale najpewniej skorzystam z tekstur udostępnianych właśnie przez DPaint V. Jest tam również wiele odmian drewna! Muszę tylko zerknąć do instrukcji odnośnie użycia tekstur w DPaincie.

Strona 7 z 12 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/