Forum AmigaOne Zone
https://forum.amigaone.pl/

Deluxe Paint V
https://forum.amigaone.pl/oprogramowanie-f5/deluxe-paint-v-t855-60.html
Strona 5 z 12

Autor:  Hextreme [ środa, 24 maja 2017, 04:18 ]
Tytuł:  Re: Deluxe Paint V

Wstępna praca nad grafiką we właściwej rozgrywce. Obrazek przedstawia teren piaszczysty. Szybko uzyskałem całkiem dobry efekt (narysowałem zaledwie kilka wersji zanim nabrało to ładnego wyglądu), co mnie bardzo ucieszyło, bo zawsze miałem problemy z rysowaniem terenu.

Obrazek

Autor:  parallax [ środa, 24 maja 2017, 11:01 ]
Tytuł:  Re: Deluxe Paint V

Ci Fremeni mają po jednej nodze w powietrzu? Chodzi mi o cienie. Ogólnie wygląda nieźle.

Autor:  Hextreme [ środa, 24 maja 2017, 11:06 ]
Tytuł:  Re: Deluxe Paint V

parallax napisał(a):
Ci Fremeni mają po jednej nodze w powietrzu? Chodzi mi o cienie. Ogólnie wygląda nieźle.

Nie, to pomyłka przy robieniu cieni. Użyłem funkcji Deluxe Painta "Rotate" zamiast "Shear". ;)

Autor:  Hextreme [ środa, 24 maja 2017, 17:59 ]
Tytuł:  Re: Deluxe Paint V

Opracowałem dziś grafikę skał. Zadanie trochę trudniejsze, ale naprawdę się przyłożyłem. Długo zajęło mi kształtowanie tej formy terenu. Wynik prac możecie zobaczyć poniżej.

Obrazek

Tutaj jak to wygląda w powiększeniu:

Obrazek

Autor:  adam [ środa, 24 maja 2017, 18:03 ]
Tytuł:  Re: Deluxe Paint V

Ładnie to wyszło. Te brązowe skałki możesz (opcjonalnie - zależy czy ci się chce) poprawić pod kątem usunięcia powtarzalności symetrii wzorów.

Autor:  parallax [ środa, 24 maja 2017, 20:25 ]
Tytuł:  Re: Deluxe Paint V

Wygląda dobrze, chociaż na łączeniu skał widać takie pionowe "kreski"
Obrazek
Dużo roboty przy tym nie ma, można by to ewentualnie poprawić

Autor:  Hextreme [ środa, 24 maja 2017, 23:07 ]
Tytuł:  Re: Deluxe Paint V

Adam napisał(a):
Ładnie to wyszło. Te brązowe skałki możesz (opcjonalnie - zależy czy ci się chce) poprawić pod kątem usunięcia powtarzalności symetrii wzorów.

parallax napisał(a):
Wygląda dobrze, chociaż na łączeniu skał widać takie pionowe "kreski"
Dużo roboty przy tym nie ma, można by to ewentualnie poprawić

Postarałem się poprawić obrazek skały zgodnie z Waszymi życzeniami. Kreska usunięta. Powtarzalność wzorku jest mniejsza. No i ogólnie wygląda to jeszcze lepiej.

Dodałem eksperymentalne płynne przejście pomiędzy skałą i piaskiem, które jeszcze będę poprawiał.

Obrazek

Obrazek

Autor:  parallax [ czwartek, 25 maja 2017, 10:42 ]
Tytuł:  Re: Deluxe Paint V

Teraz bije po oczach powtarzalność tego jaśniejszego kamienia ;) Gdybyś miał cztery różne wzorki zamiast jednego, oczywiście z płynnym przejściem na kolejne, to by pomogło. Na większym kawałku mapy nie będzie to za dobrze wyglądać. A jak Ci się nie chce, to popracuj jeszcze nad tymi kilkoma kamieniami, co by się tak w oczy nie rzucała powtarzalność.

Autor:  Hextreme [ czwartek, 25 maja 2017, 11:05 ]
Tytuł:  Re: Deluxe Paint V

Być może będą dwa rodzaje kafli skał. W każdym razie myślę, że wygląda to już na tyle dobrze, że mogę przejść do kolejnych elementów, a będą to budynki i jednostki. :)

Autor:  Hextreme [ piątek, 26 maja 2017, 00:28 ]
Tytuł:  Re: Deluxe Paint V

Dźwig budowlany. Długo starałem się uzyskać dobry efekt. Jestem zadowolony, dźwig według mnie wymaga co najwyżej drobnego retuszu.

Niebieska flaga zawiera godło Atrydów - jastrzębia. Jest to pomniejszona wersja flagi, jaką narysowałem.

Harkonnenowie będą najprawdopodobniej mieli inaczej wyglądający plac budowy, ale narysuję go później.

Obrazek

Autor:  parallax [ piątek, 26 maja 2017, 08:00 ]
Tytuł:  Re: Deluxe Paint V

To będzie animowane?

Autor:  Hextreme [ piątek, 26 maja 2017, 09:11 ]
Tytuł:  Re: Deluxe Paint V

parallax napisał(a):
To będzie animowane?

Na pewno będzie kilka klatek animacji: budynek wznoszony i budynek zdemolowany. Ale animacja podczas pracy to też dobry pomysł, choć pracochłonny. Myślę, że takie rzeczy zostawić sobie na później. Będę w kolejności rysować skórkę do głównego ekranu rozgrywki.

Tymczasem poprawki do dźwigu i jastrzębia:

Obrazek

Autor:  adam [ piątek, 26 maja 2017, 13:43 ]
Tytuł:  Re: Deluxe Paint V

Widać dbałość o szczegóły. Nie wiem tylko czy nie lepiej i łatwiej byłoby skorzystać ze sprawdzonego patentu na oznaczanie budynków. Mam na myśli to, że zamiast dorabiać herbiki/flagi można budynki zrobić w rożnych kolorach - tak jak w Comand&Conquer GDI miało budynki żółtawe, a NOD czerwonawe. Tylko że to jest pikselowanie, wiec taka decyzja musi zapaść na początku, potem byłoby za dużo przerabiania.

Autor:  Hextreme [ piątek, 26 maja 2017, 15:02 ]
Tytuł:  Re: Deluxe Paint V

Rzeczywiście elementów w kolorze frakcji powinno być więcej. W tej chwili kolor flagi (tutaj: niebieski) decyduje o przynależności do frakcji, zaś godło (jastrząb) decyduje o przynależności do rodu (Atrydzi/Harkonnenowie).

Dodać mogę to w każdej chwili. Wystarczy, że zdecyduję które elementy każdego budynku mają być w kolorze frakcji. Może to być np. podstawa, dźwig lub część dźwigu.

Odcienie zostaną zachowane. Robi się to w ten sposób, że wybiera się ustalone kolory przykładowo: 8, 9, 10 które będą odpowiadały trzem odcieniom koloru frakcji. Są to kolory zastrzeżone na barwy frakcji. Ich barwa nie ma znaczenia, ale zazwyczaj stosuje się barwy neutralne (np. odcienie szarości), bo i tak te barwy będą docelowo podmieniane na odpowiadające im odcienie barw danej frakcji.

Następnie zakładając że kolory 34, 35, 36 to odcienie niebieskości, zaś 45, 46, 47 to odcienie czerwieni - robi się tzw. mapowanie kolorów, czyli przypisuje się każdemu pikselowi budynku bądź jednostki o barwie ze zbioru 8, 9, 10 odpowiadającą jej barwę ze zbioru 34, 35, 36 lub zbioru 45, 46, 47:

Barwy Atrydów:
f(8) = 34
f(9) = 35
f(10) = 36

Barwy Harkonnenów
f(8) = 45
f(9) = 46
f(10) = 47

W przypadku flagi z jastrzębiem to tą niebieską flagę musiałbym przemianować na barwy ze zbioru 8, 9, 10, tak żeby docelowo zawsze przybierała barwy frakcji/rodu.

Czy ten opis jest wystarczająco jasny?

Autor:  parallax [ piątek, 26 maja 2017, 15:30 ]
Tytuł:  Re: Deluxe Paint V

Hextreme napisał(a):
parallax napisał(a):
To będzie animowane?

Ale animacja podczas pracy to też dobry pomysł, choć pracochłonny.

Zawsze możesz proces budowania przykryć kilku klatkową chmurą kurzu i do tego pasek postępu ;)

Strona 5 z 12 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/