Forum AmigaOne Zone
https://forum.amigaone.pl/

Deluxe Paint V
https://forum.amigaone.pl/oprogramowanie-f5/deluxe-paint-v-t855-30.html
Strona 3 z 12

Autor:  adam [ wtorek, 14 lut 2017, 20:30 ]
Tytuł:  Re: Deluxe Paint V

Ładnie to wygląda, jak nie twoje ;) (tak porównując do portretu z globusem który zapodałeś kiedyś na PPA).
Jak długo powstaje taki obrazek? Kto cię inspiruje? Jaka to będzie gra?

Autor:  Hextreme [ środa, 15 lut 2017, 12:40 ]
Tytuł:  Re: Deluxe Paint V

adam napisał(a):
Ładnie to wygląda, jak nie twoje ;) (tak porównując do portretu z globusem który zapodałeś kiedyś na PPA).
Jak długo powstaje taki obrazek? Kto cię inspiruje? Jaka to będzie gra?

Dziękuję! To moja grafika. Pracowałem dobrą godzinkę. Nie miałem inspiracji, chciałem zrobić "scenerię zamkową". Co do tego jaka to będzie gra - jeszcze za wcześnie na podanie szczegółów. :)

Autor:  parallax [ środa, 15 lut 2017, 15:51 ]
Tytuł:  Re: Deluxe Paint V

Co to za wzorki pod podłogą i z czego ona jest zrobiona? Górna połowa obrazka wygląda dobrze :thumbup:

Autor:  Hextreme [ piątek, 17 lut 2017, 18:02 ]
Tytuł:  Re: Deluxe Paint V

Jestem jeszcze w trakcie eksperymentów i ćwiczeń właśnie jeśli chodzi o rysowanie grafiki do nowej gry i chciałbym wybrać właściwą drogę.

Jeszcze nie wybrałem, którą grę będę rozwijał. RTS typu Dune 2:Battle for Arrakis to moje marzenie, ale taką grę robi się wyjątkowo ciężko, dlatego myślę nad czymś prostszym (vide poprzedni rysunek w scenerii zamkowej).

Czuję się na tyle dobrze, że programowanie wychodzi mi bardzo dobrze. To doskonała wiadomość w kontekście tego, że od poniedziałku mam indywidualny projekt programistyczny na studiach.

Obecnie głównie uczę się do egzaminu poprawkowego z jednego przedmiotu.

Rysunek przedstawia dwie wersje grafiki piasku/wydm i skały do gry strategicznej. Która wersja jest lepsza i dlaczego? Pytam, bo mam dylemat - wersja B jest bardziej piaszczysta, jednak obrazek A z kolei bardziej czytelny.

Piasek w wersji B powstał przez nałożenie piaszczystej tekstury na wydmy z obrazku A.

Dziękuję za wskazówki.
Obrazek

Autor:  adam [ piątek, 17 lut 2017, 20:20 ]
Tytuł:  Re: Deluxe Paint V

B i to nie tylko dlatego że zostało to "polepszone" względem A. Przy powierzchniach ważne jest by unikać powtarzalności wzoru, bo to wygląda sztucznie. Dlatego B jest lepsze, bo pierwotny "wzorek" z wydm jest zatarty.

Autor:  Hextreme [ piątek, 17 lut 2017, 21:26 ]
Tytuł:  Re: Deluxe Paint V

@Adam Mierzwa
OK! W sumie przychylam się do Twojej opinii, choć obrazek A nie jest aż tak powtarzalny.

Poprawiłem skałę tak, że jest już ładna. Ma prostszy wzorek niż pustynia, ale moim zdaniem ten stopień złożoności w zupełności wystarczy.

Obrazek

Autor:  Hextreme [ piątek, 17 lut 2017, 23:38 ]
Tytuł:  Re: Deluxe Paint V

Zrobiłem (na szybko) animację wznoszenia budynku. :)
Poniżej animacja GIF przedstawiająca kolejne etapy budowy budynku.

Obrazek

A tutaj warsztat pracy:

Obrazek

Autor:  parallax [ sobota, 18 lut 2017, 12:55 ]
Tytuł:  Re: Deluxe Paint V

Hextreme napisał(a):
Dziękuję za wskazówki.
Obrazek

B :thumbup: Adam już wyjaśnił dlaczego. Gra się zapowiada ciekawie :)

Autor:  Hextreme [ sobota, 18 lut 2017, 18:22 ]
Tytuł:  Re: Deluxe Paint V

Poprawiłem nieco animację budowy. Teraz rzut w klatce nr 3 jest właściwy i animacja wygląda o niebo lepiej. :-)

Na razie jest jeden typ budynków, ale dość łatwo można wprowadzić więcej (np. elektrownię, fabrykę itp.).

Być może będą budynki różnych rozmiarów, ale bardzo łatwo będzie można zaadaptować animację budowy w takim przypadku (rozszerzyć plac budowy).

Chciałem wyklarować sytuację z tą animacją i różnymi typami budynków. Następnie zabieram się za pierwsze jednostki (czołg itp.) 8-)

P.S. Pewnie jeszcze poprawię tą animację oraz może dodam jeszcze dodatkową klatkę między 3 i 4 - szkielet dachu. :)

Obrazek

Autor:  Hextreme [ sobota, 18 lut 2017, 19:13 ]
Tytuł:  Re: Deluxe Paint V

Dorobiłem szkielet. Chciałbym zauważyć, że to robocze wersje grafiki. Grafika oczywiście będzie upiększona na koniec. Najpierw chciałbym zestawić podstawowe elementy.

Obrazek

Autor:  parallax [ sobota, 18 lut 2017, 19:39 ]
Tytuł:  Re: Deluxe Paint V

Jaki tytuł będzie miała ta gra?

Autor:  Hextreme [ sobota, 18 lut 2017, 19:52 ]
Tytuł:  Re: Deluxe Paint V

parallax napisał(a):
Jaki tytuł będzie miała ta gra?

Odpowiem w formie rebusu:

Co to jest? ;-)

Autor:  parallax [ sobota, 18 lut 2017, 20:04 ]
Tytuł:  Re: Deluxe Paint V

aaaaa, Dune 3 :D

Autor:  Hextreme [ sobota, 18 lut 2017, 21:10 ]
Tytuł:  Re: Deluxe Paint V

Dopracowałem nieco animację budowy. Węższe pole budowy odpowiada podstawie budynku, szkielet jest wyrazistszy. Sama podstawa jest ładniejsza.

Obrazek

Autor:  parallax [ sobota, 18 lut 2017, 21:36 ]
Tytuł:  Re: Deluxe Paint V

Fajnie. A ile planujesz budynków w grze? Masz już jakąś mapę narysowaną?

Strona 3 z 12 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/