Forum AmigaOne Zone
https://forum.amigaone.pl/

Deluxe Paint V
https://forum.amigaone.pl/oprogramowanie-f5/deluxe-paint-v-t855-150.html
Strona 11 z 12

Autor:  Hextreme [ sobota, 13 kwi 2019, 09:16 ]
Tytuł:  Re: Deluxe Paint V

parallax napisał(a):
Skalowanie proporcjonalne?

Tak. Myślę, że wystarczy jak będzie dało się powiększać okno gry, np. 2x, 4x.

Jest możliwość też odczytać tzw. "aspect ratio" ekranu. Wówczas będę wiedział jaką dać szerokość i wysokość okna, żeby wyglądało to prawidłowo. Ale dotyczy to głównie trybów nieproporcjonalnych jak 640x256 na Amidze.

Cytuj:
Na AGA będzie więcej kolorów na ekranie?

Na ten moment nie planuję wzbogacenia grafiki o więcej kolorów dla AGA.

Autor:  parallax [ poniedziałek, 27 maja 2019, 07:34 ]
Tytuł:  Re: Deluxe Paint V

Dobrze wygląda i w takiej palecie kolorów :thumbup: Jak idą postępy?

Autor:  Hextreme [ piątek, 31 maja 2019, 08:11 ]
Tytuł:  Re: Deluxe Paint V

parallax napisał(a):
Dobrze wygląda i w takiej palecie kolorów :thumbup: Jak idą postępy?

Z powodu natłoku obowiązków związanych ze studiami, praca nad grą idzie powoli.

Ale zapewniam, że w wolnych chwilach rozwijam kod.

Obrazek

Autor:  parallax [ piątek, 31 maja 2019, 11:43 ]
Tytuł:  Re: Deluxe Paint V

A te szuflady to z powstającej gry?

Autor:  Hextreme [ piątek, 31 maja 2019, 20:55 ]
Tytuł:  Re: Deluxe Paint V

parallax napisał(a):
A te szuflady to z powstającej gry?

Ta ikonka przedstawiająca skrzynię z podpisem "Magazyn" jest ikoną do gry. :)

Przygotowuję powoli grę, ale mam tak jak pisałem bardzo mało czasu aktualnie.

Oto aktualny status prac, ta nowa grafika jest już zamieszczona. Jest kilka ciekawych rozwiązań.
W końcu zaczyna wyglądać to jak należy.

http://coreprogramming.pl/Magazyn/Dema/Magazyn-demo1.lha

Z tech-demka wychodzimy jak zaznaczymy panel i naciśniemy prawy klawisz myszy.

Ze względu na użycie efektu połączonych ekranów, gra raczej nie zadziała na OS4.

Autor:  Hextreme [ piątek, 31 maja 2019, 21:57 ]
Tytuł:  Re: Deluxe Paint V

Wrzucam jak to w tej chwili wygląda. Na razie plansza jest czysta - będę dodawał funkcje do gry.

Panel/konsolę można przesuwać w pionie - polecam przetestować. :D

Obrazek

Autor:  Hextreme [ niedziela, 2 cze 2019, 23:41 ]
Tytuł:  Re: Deluxe Paint V

Ukończyłem kod podstawowej mechaniki gry (http://coreprogramming.pl/Magazyn/Kod/Main.c.txt).

Teraz pracuję nad interfejsem użytkownika. Tak to w tej chwili wygląda:

Zostało ładowanie poziomów i połączenie interfejsu i mechaniki.

Obrazek

Autor:  parallax [ poniedziałek, 3 cze 2019, 18:39 ]
Tytuł:  Re: Deluxe Paint V

A edytor poziomów już skończyłeś?

Autor:  Hextreme [ czwartek, 6 cze 2019, 09:11 ]
Tytuł:  Re: Deluxe Paint V

parallax napisał(a):
A edytor poziomów już skończyłeś?

Tak, edycja poziomów jest już możliwa - i to z poziomu gry! :D

Wszystko działa bardzo sprawnie i rysowane jest na bieżąco w podwójnym buforowaniu. Na górze widoczny jest licznik czasu odmierzający sekundy.

Obok będzie licznik ruchów oraz punkty.

Obrazek

Autor:  parallax [ czwartek, 6 cze 2019, 10:20 ]
Tytuł:  Re: Deluxe Paint V

No to już bliżej jak dalej :thumbup: Jakieś kody do poziomów i ukryte typu zatrzymanie licznika ruchów, czasu przewidujesz?

Autor:  Norbert [ piątek, 7 cze 2019, 09:18 ]
Tytuł:  Re: Deluxe Paint V

parallax napisał(a):
No to już bliżej jak dalej :thumbup: Jakieś kody do poziomów i ukryte typu zatrzymanie licznika ruchów, czasu przewidujesz?


Ja bym taki :thumbup: nie był.
Właśnie podsunąłeś Hextreme kolejne pomysły do umieszczenia w grze.
Co może skutkować przeprojektowaniem całego projektu i przesunięciem ukończenia gry.
Wtedy będzie dalej niż bliżej.

Autor:  parallax [ sobota, 8 cze 2019, 13:34 ]
Tytuł:  Re: Deluxe Paint V

Miesiąc w tą czy w tą :)

Autor:  Hextreme [ sobota, 8 cze 2019, 22:31 ]
Tytuł:  Re: Deluxe Paint V

parallax napisał(a):
Jakieś kody do poziomów i ukryte typu zatrzymanie licznika ruchów, czasu przewidujesz?

Kody do poziomów - tak.

Nie przewiduję ograniczania czasu lub ruchów. Po prostu jak gracz zużyje mniej ruchów lub czasu - dostanie więcej punktów po przejściu poziomu.

Wrzucam kolejny zrzut. Pracuję nad demem.

Wrzucam też program testowy. Nie jest to jeszcze demo. Sprawdzam poprawność wyświetlania. Jest to krótka animacja.

Wymagany jest system Amiga OS 3.0. Powinno uruchomić się na Amidze 500 z tym systemem. Testowane na Amidze 1200. Powinno zadziałać poprawnie na kartach graficznych. Jak przetestujecie, to proszę dać znać, czy poprawnie się wyświetla na Waszych systemach.

http://coreprogramming.pl/Magazyn/Dema/Magazyn-test.lha

Obrazek

Autor:  Hextreme [ niedziela, 9 cze 2019, 13:21 ]
Tytuł:  Re: Deluxe Paint V

No i jest już najnowsze demko!

Działa licznik czasu, ruchów oraz punktacja.

Można chodzić i przemieszczać skrzynie.

Ulokowane skrzynie dodają +15 punktów.

Teraz czeka mnie robienie poziomów.

Wymagania: co najmniej Amiga 500 i OS 3.0. Powinno bez problemów działać pod RTG.

Z gry wychodzimy za pomocą klawisza ESC.

http://coreprogramming.pl/Magazyn/Dema/Magazyn-demo.lha

Autor:  Hextreme [ środa, 4 wrz 2019, 17:59 ]
Tytuł:  Re: Deluxe Paint V

Ja tylko wrzucę najnowszą grafikę sporządzoną w DPaincie.

Ta sceneria do mojego klonu Sokobana jest ukończona. :) Wygląda całkiem ładnie i przyjemnie dla oka.

Obrazek

Strona 11 z 12 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/