Forum AmigaOne Zone
https://forum.amigaone.pl/

Warp 3D nowe wieści
https://forum.amigaone.pl/oprogramowanie-f5/warp-3d-nowe-wiesci-t644-45.html
Strona 4 z 4

Autor:  Przemek [ czwartek, 9 kwi 2015, 13:02 ]
Tytuł:  Re: Warp 3D nowe wieści

To fajnie :) Jestem ciekaw czy MiniGL dostanie jakies poprawki bo po przeczytaniu kilku wątków widać, że to jest główny hamulec a nie Warp3D. Cow3D na MOSie to jest to co mnie interesuje. Quake "testuje" zestaw MiniGL i Warp3D a krowa tylko Warp3D.

Autor:  Mufa [ czwartek, 9 kwi 2015, 15:15 ]
Tytuł:  Re: Warp 3D nowe wieści

Cow 3D jest też w wersji 68k, a MOS jest kompatybilny z 68k. Co prawda porównywanie wyników Cow3D PPC z Cow 3D68k nie ma sensu, ale dla sportu mosowcy mogą chyba sobie to odpalić. Generalnie za krowę odpowiada Alain Thellier, a ten od jakiegoś czasu supoortuje nie tylko AmigaOS ale i MOSa (przynajmniej w kwestii Wazp 3D), więc pewnie mógłby walnąć kompilację krowy i pod ten system.

Co do MiniGL, to chyba wszystko co było robione w tym zakresie miało związak ze zwiększeniem kompatybilności. Nie wiem czy możnaby to przepisać tak by wpłynęło to na wzrost wydajności gier. Być może wpłynęłoby, ale na potencjalnie nowe przyszłe produkcje, natomiast stare by wykorzystały nowe funkcje MiniGL trzeba by pewnie kompilować od nowa.

Tutaj pojawia się pytanie czy jest sens wykonywać tak dużą pracę (niby softu 3D pozornie nie ma aż tak dużo, ale ja spokojnie naliczyłem ponad 50 pozycji) dla rozwiązania tymczasowego, mającego na celu przede wszystkim zachować kompatybilność wsteczną, już dziś. Czy też nie bardziej sensownie jest wykonać ewentualne ponowne kompilacje w przyszłości pod Gallium, kiedy nasze karty graficzne będą mogły naprawdę rozwinąć skrzydła.

Pewnie na tej samej zasadzie sprawa ma się z Warp3D.library. przypuszczam że dałoby się tam sporo ulepszyć, ale czy te ulepszenia wpłynęły by na prędkość dotychczas skompilowanego softu bez jego ponownej rekompilacji? Zatem Hans nawet nie dotyka Warp3D.library. Przypominam niezorientowanym że rozwija jedynie podbibliotekę W3D_SI.library.

Podejrzewam zatem że dalej będzie się obracał w strefie tych wąskich gardeł MiniGLi Warp3D, po to by nie utracić głównego celu, dla jakiego powstał W3D dla radków HD, czyli kompatybilności wstecznej. Niemniej optymalizacja samego w3D_SI.library nawet przy zaciągniętych hamulcach ręcznych jakimi są Warp3D.library i MiniGL.library, powinna dać w efekcie jeszcze dość duże przyspieszenie w stosunku do tego co już wrzucono na Amistore.

To z kolei, powinno wystarczyć z zapasem na cały soft 3D jaki dotychczas wypuszczono. Przypominam że już ta pierwsza publiczna wersja, jakkoliwiek krytycznie by nie oceniać prędkości jej działania i tak jest najszybszym 3D w dziejach AmigaOS, wyraźnie wydajniejszym w grach od tego co było w czasach panowania R200.

Autor:  Przemek [ czwartek, 9 kwi 2015, 17:44 ]
Tytuł:  Re: Warp 3D nowe wieści

Generalnie zgoda tylko Gallium jest chyba jeszcze odległe a ostatnio wspólnik Trevora stwierdził, że planują ekscytującą przyszłość dla Warp3D, cokolwiek to znaczy...No nic, posiadacze X1000 i X5000 na razie są zaspokojeni. 50 klatek spokojnie wystarczy. A nowsze gry i tak wymagają shaderów. Gorzej z SAM460. Chyba, że aktualizacje na tyle podniosą wydajność, że i oni pograją w to co jest dostępne.

Mógłby Hyperion podać jakieś pikantne szczegóły na temat stanu prac. Tak dla polepszenia nastroju po tym całym zamieszaniu. :drool:

Autor:  Mufa [ czwartek, 9 kwi 2015, 21:10 ]
Tytuł:  Re: Warp 3D nowe wieści

Jeśli mówił o ekscytującej przyszłości to być może o jakimś wykorzystaniu shaderów. Co prawda Hans to wykluczył, ale wydaje mi się że między wierszami coś takiego mówił Frieden. To by zresztą tłumaczyło fakt że prace nad Warp3D dla HD 5xxx i HD6xxx, które mu zlecono tak się wloką a w przypadku Hansa, który poszedł na skróty z HD 7xxx poszło to szybko.
No ale to są jedynie moje spekulacje, zobaczymy w przyszłości co ta "ekscytująca przyszłość" przyniesie.

Autor:  Mufa [ czwartek, 9 kwi 2015, 21:27 ]
Tytuł:  Re: Warp 3D nowe wieści

Przemek napisał(a):
.No nic, posiadacze X1000 i X5000 na razie są zaspokojeni. 50 klatek spokojnie wystarczy. A nowsze gry i tak wymagają shaderów. Gorzej z SAM460. Chyba, że aktualizacje na tyle podniosą wydajność, że i oni pograją w to co jest dostępne.



Wydaje mi się że ideałem dla Q3 jest 85fps (jest nawet opcja w Quake, która stawia na tej wielkości ogranicznik by nie było za szybko). Co do X1000 to już teraz mogę powiedzieć że nie będzie z tym problemu, ale mam nadzieję że po dalszych optymalizacjach uda się to osiągnąć i na SAM.

Co prawda Q3 nie jest już najbardziej zaawansowaną grą na Amigę, gdyż mamy gry na zmodyfikowanym i nieco rozszerzonym silniku Quake III. Niemniej gdyby oryginał chodził 85fps, to np. takie Jedi Academy też już będzie chodzić na tyle szybko by nic się nie cięło.

Autor:  swinkamor12 [ piątek, 10 kwi 2015, 07:18 ]
Tytuł:  Re: Warp 3D nowe wieści

Na Amiga 500 1 GHz HD 7750 OJK gra trochę muli.
Tzn jest jakieś 20 fps w każdej rozdzielczości dla mp.
Dwa razy mniej dla sp.
Przydałoby się trochę więcej.

Autor:  Przemek [ poniedziałek, 13 kwi 2015, 21:49 ]
Tytuł:  Re: Warp 3D nowe wieści

Ostatnie testy potwierdzają słabość pozostałych elementów systemu. Udało się w końcu namówić pampersa i zrobił test krowy. Wprawdzie na nieco innych zasadach ale po wstępnych przeliczeniach nasze nowe sterowniki są na dobrym poziomie.
Szkoda, że spora część krytykantów posunęła się znowu do półprawd a nawet do dyskredytacji Hansa i jego umiejętności.

Autor:  Mufa [ wtorek, 14 kwi 2015, 13:20 ]
Tytuł:  Re: Warp 3D nowe wieści

Przemek napisał(a):
Ostatnie testy potwierdzają słabość pozostałych elementów systemu. Udało się w końcu namówić pampersa i zrobił test krowy. Wprawdzie na nieco innych zasadach ale po wstępnych przeliczeniach nasze nowe sterowniki są na dobrym poziomie.
Szkoda, że spora część krytykantów posunęła się znowu do półprawd a nawet do dyskredytacji Hansa i jego umiejętności.


W rezultatach testów krowy to jesteśmy już daleko do przodu względem wersji publicznej.

Autor:  Przemek [ wtorek, 14 kwi 2015, 23:24 ]
Tytuł:  Re: Warp 3D nowe wieści

Mufa napisał(a):
W rezultatach testów krowy to jesteśmy już daleko do przodu względem wersji publicznej.


To dobrze, najwyraźniej ze sterownikami wszystko w porządku :ok:

Strona 4 z 4 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/