Forum AmigaOne Zone

Forum użytkowników Amigi i nie tylko
Teraz jest czwartek, 20 cze 2019, 13:19

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: piątek, 25 kwi 2014, 16:55 
Offline
Aktywny forumowicz
Aktywny forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 20 sty 2012, 06:09
Posty: 448
Mowa o demie "The Rift" grupy The Black Lotus. Tutaj do pobrania:

http://www.pouet.net/prod.php?which=62977

Może to będzie argument w dyskusji nt. kości AGA. Moim zdaniem eliminuje to wszystkie wątpliwości, efekty, których wydawało mi się że nigdy na Amidze nie ujrzę stały się rzeczywistością. Lot nad kanionem, perfekcyjnie realistyczne scenki. Do tego wspaniała muzyka Blaizera. Zapraszam do obejrzenia na Amidze (wymagania: 64 MB pamięci) lub jako film.

http://www.youtube.com/watch?v=W5_NMxW5UfE

_________________
Robert "MasterMax" Szacki - Inner Power Software


Udostępnij dla FacebookUdostępnij dla Twitter
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: piątek, 25 kwi 2014, 18:51 
Offline
Doborowy forumowicz
Doborowy forumowicz

Dołączył(a): wtorek, 17 sty 2012, 18:21
Posty: 849
Demo to tylko demo.
Nie wiesz co z tego co prezentują zostało wyliczone teraz a co wyliczone wcześniej
i zapisane do pliku na pc.
Gdyby to była gra, to byłoby co innego.
Kolejna sprawa, obejrzałem to raz, potem drugi i znudziło mi się.
Jakby zrobili grę z chęcią bym zagrał, a tak po n tym razie bierze mnie na ziewanie.
Śmieszy mnie też że ktoś robi demo które wymaga 060 AGA a w zasadzie wszystkie efekty są zrobione na procesorze, i AGA robi tylko za ramke do wyświetlania.
Po co coś takiego robić i się na siłę ograniczać do AGA.
To już bardziej podobają mi się dema na A500 z wczesnych lat 90 gdzie jest wyciskane wszystko i z CPU i z chipsetu.
060 i AGA to dla mnie osobiście bezsensowna kombinacja, za starych dobrych czasów (1998)
060 kosztowało więcej niż najtańsze ppc plus bvision do A1200 więc nigdy bym tego wtedy nie kupił.
Podsumowując, bezsensowna strata czasu. Kodera i oglądających.

PS
A1200 z 060 to już nie Amiga bo Commodore nigdy nie wyprodukowało Amigi z 060 ;)

PS2
Ale jak zrobią fajną grę w tym stylu to na pewno zagram.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: piątek, 25 kwi 2014, 20:17 
Offline
Aktywny forumowicz
Aktywny forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 20 sty 2012, 06:09
Posty: 448
Obejrzałem właśnie to demo na swojej Amidze z Blizzardem PPC z 040/25MHz (ponieważ mam obecnie tylko kości 32MB, a tylko ta karta ma dwa sloty na pamięć) i demo chodzi dobrze. Mam też Blizzarda 060/50MHz, ale muszę sobie dokupić do niego kość 64MB.

Moim zdaniem za demem przemawiają:
  • Chodzi już na Amidze z kośćmi AGA, zatem nie trzeba mieć jednak dosyć drogiego PPC+BVision lub innych. Koszt Blizzarda 040 lub 060 o wiele mniejszy.
  • Wprowadza nieziemskie efekty, jak na teoretyczne możliwości Amigi liczone przez pragmatycznych matematyków. ;-) Wprowadza nową jakość do dem na Amigę.
  • Myślę, że grę można na podstawie takiego silnika napisać. Dowodem demo niewydanej gry Enforce. Trzeba chyba zapytać się samych autorów, czemu takiej gry nie napiszą? Myślę, że jednak troszkę brak motywacji i czasu.
  • AGA zapewne nie służy wyłącznie za ramkę. Ważne: demo wygląda na to, że chodzi w multitaskingu: po obejrzeniu demka zobaczyłem ekran WB i w okienku shella parę komunikatów.

Jestem ogromnym fanem demosceny, choć jako odbiorca. Na koniec: uważam, że nie ma straty czasu twórców, ani odbiorców, napisał Pan to trochę z przekory. Bardzo dobrze, że takie dema powstają, ponieważ pamięć o Amidze jest wciąż żywa, a ludzie pracują, by pokazać, że można. Proszę sobie też wyobrazić, co gdyby świat pecetów miał równie wspaniałych i kreatywnych ludzi, co amigowi twórcy. Świat komputerów byłby już ze 100 lat naprzód w mojej opinii.

Nawiązując do gier na PC to są np. gry przereklamowane jak Doom 3. Ta gra jest strasznie powtarzająca się, przeszedłem całą i jest zaledwie parę rodzajów wrogów - każdy zachowuje się za każdym razem tak samo, niektóre efekty świetlne sprawiają wrażenie również liczone wcześniej - to tak tylko się wydaje, że wszystko liczone w czasie rzeczywistym. Przestrzenie strasznie ograniczone - chyba ze względu właśnie na ciężar silnika. Ogólnie - pewien niesmak czuję po tej grze, uważam że znacznie lepsze są ich wcześniejsze produkcje, jak Quake 2. Także ta moc pecetów, na których uruchomisz Quake 2 jest w pewnym stopniu złudą, dlatego że duża część zawartości pliku .bsp (plik map do Quake'a), czyli światło i reszta jest liczone przed rozgrywką.

Ja jestem głęboko przekonany (a szczególnie po obejrzeniu omawianego dema), że gra typu Quake 2 (a nawet o wiele bardziej realistyczna) mogłaby powstać na Amigę, gdyby tylko ludzie sceny bardziej zainteresowali się tą dziedziną. Oni jednakże tworzą sztukę dla sztuki. Chwała im chociaż za to, że pokazują, że można! :ok:

_________________
Robert "MasterMax" Szacki - Inner Power Software


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: sobota, 26 kwi 2014, 09:28 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 sty 2012, 16:14
Posty: 3459
Hextreme napisał(a):
Mowa o demie "The Rift" grupy The Black Lotus. Tutaj do pobrania:

http://www.pouet.net/prod.php?which=62977

Może to będzie argument w dyskusji nt. kości AGA. Moim zdaniem eliminuje to wszystkie wątpliwości, efekty, których wydawało mi się że nigdy na Amidze nie ujrzę stały się rzeczywistością. Lot nad kanionem, perfekcyjnie realistyczne scenki. Do tego wspaniała muzyka Blaizera. Zapraszam do obejrzenia na Amidze (wymagania: 64 MB pamięci) lub jako film.

http://www.youtube.com/watch?v=W5_NMxW5UfE


Abstrachując już od dyskusji na temat AGA, to muzyka Blaizera, wcale nie jest wspaniała, powiem więcej momentami wręcz drażni uszy. No ale zdaję sobie sprawę że to kwestia gustu i jednym może się podobać innym nie. Demo jak demo, widziałem w ciągu ostatnich kilku lat, kilka bardzo podobnych dem i fakt jak na możliwości AGA prezentują wysoki poziom. Jednocześnie trudno nie odnieść wrażenia że od wielu lat postep do przodu jest zerowy. Po prostu raz do roku zbiera się kilku kolesi i robią coś, co nie będzie gorsze niż rok wcześniej. Nie wiem czy możliwości AGA zostały już wykorzystane na maksa, czy też ludziom się nie chce. W świecie 8-bitowców, teroretyczne możliwości sprzętu już dawno zostały złamane.
Pamiętam jak gdzieś tak około 2000 na jednym z party na 9 wystawionych dem amigowych 7 było dla PPC. Potem nagle paru kolesi się zgadało i ustaliło że od teraz to w Amiga Demo będą wystawiane tylko produkcje dla 060 i AGA. To zupełnie tak jak by ogłoszono że dema dla PC mogą być tworzone tylko do 486 i CGA.

Oczywiście zdaję sobie sprawę z tego iż prawdopodobną przyczyną takich postanowień był brak posiadania przez sceniarzy realnej Amigi, a przecież emulacji PPC w WinUAE nie ma. Jeszcze parę lat temu dochodziło do paradoksów że demo wystawione jako dla 060 + AGA nie chodziło na takim konfigu, a tylko na WInUAE. Reasumując dochodzimy do paradoksów że demo dla 060 + AGA, jest najczęściej robione na WinUAE i dla WinUAE (bo nawet jak się odpali na realnej maszynie to chodzi nie dość szybko).

Mnie to mało obchodzi, bo sceniarzem nigdy nie byłem, a pełnowartościowymi demami przestałem się jarać jakieś 20 lat temu. To czym się najbardziej potem pasjonowałem w produkcji scenowej, to intra 64KB. Tutaj bowiem wychodził prawdziwy kunszt twórców, by upchać w przestrzeni która zajmuje mniej niż prosty dokument Worda, wypasione efekty, muzykę i nierzadko kilkunastominutową akcję. Grupa Potion po prostu miażdzyła wszystko do okoła. Pamiętam jak by to było wczoraj, moje rozmowy z miejscowymi sceniarzami, o tym jak to jest możliwe i ich odpowiedzi że po prostu na PPC się inaczej koduje, w związku z czym intelowskie maszyny nigdy nas w tym względzie nie dogonią.

No i co ... jak bodaj w ubiegłym roku zobaczyłem 64kb intro z peceta (tytułu nie pamiętam, pamiętam tylko że motywem były jakieś muchomory), to zbierałem szczękę z podłogi. Wierzyć się nie chcę jak bardzo nas na tym polu (na ktorym mieliśmy być niedoścignięci) zmiażdzyli, jak uciekli od czołowych osiągnięć amigowych sprzed lat.

Dla porównania obejrzałem przed chwilą zwycięską produkcję z Amiga 64KB intro. Cóż można tylko usiąść i zapłakać. Produkcja trwa 4:23 minuty (powinna trwać góra trzy, bo ostatni fragment to napis końcowy) z czego około 3 minuty stanowi obrót jednego bądź dwóch obracających się nieoteksturowanych trójkątów.

Powiem tak, gdyby scena nie zamknęła się w gettcie. Gdyby Ci nieliczni ludzie tacy jak Crissot, tworzący na PPC i karty graficzne, mieli konkurencję, to może i dziś z pobłażliwością patrzylibyśmy na dawne produkcie Potionów, a tak pozostaje trwanie w nędzy i dawnych wspomnień czar. No ale to problem sceniarzy nie mój.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO