Forum AmigaOne Zone
https://forum.amigaone.pl/

ShaderJoy Pack od Kas1e - uczta dla oczu.
https://forum.amigaone.pl/oprogramowanie-f5/shaderjoy-pack-od-kas1e-uczta-dla-oczu-t1550.html
Strona 1 z 1

Autor:  amig_os [ czwartek, 29 kwi 2021, 19:34 ]
Tytuł:  ShaderJoy Pack od Kas1e - uczta dla oczu.

Source & Configuration:
https://amigaworld.net/modules/news/new ... em_id=8648

Shaderjoy 1.21:
http://os4depot.net/share/graphics/viewer/shaderjoy.lha

Shaderjoy Pack:
http://os4depot.net/share/demo/misc/shaderjoy_pack.lha


Obrazek


Q: What is ShaderJoy?

A: ShaderJoy is a powerful tool written by Juha 'Capehill' Niemimäki which allow you to display and create ShaderToy
(https://www.shadertoy.com) compatible fragment shaders. It's true AmigaOS4 native app, with supporting tooltypes,
native Amiga GUI (of course), all sort of verbose logging, inbuild editor (as well as the ability to set external one),
fully controlled and so on.

Archive includes:

1. ~1250 plain shaders
2. ~320 shaders with texture usage
3. ~30 multipass shaders
4. A tasty readme how to setup #?.frag (pure shader fragment files) and #?.sjp (Shaderjoy project files for multipass and textured shaders) for a double click
5. All icons (include default ones for the system) done by Mason (hats off to Mason one more time!)

Credits:


to Daniel for OpenGL ES2 and all his help with everything: http://www.goldencode.de/
to Hans for Warp3DNova, 2D drivers, and all his help with everything: https://keasigmadelta.com/
to Capehill for never ended work on SDL1/2, glSnoop, ShaderJoy, and all his help with everything: https://github.com/AmigaPorts/SDL https://github.com/capehill/glsnoop
to AEON/AmigaKit because of which we have OpenGL ES2 and Warp3DNova: https://www.facebook.com/AEonTechnologyLtd/

Autor:  amig_os [ czwartek, 29 kwi 2021, 20:05 ]
Tytuł:  Re: ShaderJoy Pack od Kas1e - uczta dla oczu.

Autor SharerJoy "Capehill" zastanawia się czy można powiązać ShaderJoy i Candy:

(...) Does somebody know how CANDI works?
Is there some render hook mechanism?
If it's simple to implement I could look into it. (...)

Autor:  Mufa [ czwartek, 29 kwi 2021, 22:32 ]
Tytuł:  Re: ShaderJoy Pack od Kas1e - uczta dla oczu.

amig_os napisał(a):
Autor SharerJoy "Capehill" zastanawia się czy można powiązać ShaderJoy i Candy:

(...) Does somebody know how CANDI works?
Is there some render hook mechanism?
If it's simple to implement I could look into it. (...)


Większość z tych shaderów jest zbyt efektowna, jak by to miała być tapeta na blacie, to by człowiek dostał oczopląsu. Trzeba by więc wyselekcjonować te bardziej statyczne, które się nadają. Oczywiście coś by się wybrało, np. La Calanque (numer 12 w katalogu multipass), no ale ponad 90% na moje oko to się nadaje jako graficzne uzupełnienie gdy chcemy posłuchać modułów scenowych, a nie jako coś co nie ma człowieka rozpraszać przy pracy z Workbenchem. No chyba że chodzi o to by dotychczasowe tapety Candi przepisać w formę shaderów, tak by dać ulgę dla CPU, wtedy OK.

Autor:  amig_os [ piątek, 30 kwi 2021, 18:22 ]
Tytuł:  Re: ShaderJoy Pack od Kas1e - uczta dla oczu.

Raczej chodzi o użycie/dopisanie jako wygaszacze ekranu w Candy.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/