Forum AmigaOne Zone
https://forum.amigaone.pl/

Joystick dla Jump! i ...
https://forum.amigaone.pl/sprzet-f4/joystick-dla-jump-i-t1611.html
Strona 1 z 2

Autor:  amig_os [ niedziela, 16 sty 2022, 09:17 ]
Tytuł:  Joystick dla Jump! i ...

Na początek wspiera: Jump! i Turrican.

Strona projektu:
https://uni-joy.com/

Zapis do newsletera:
https://uni-joy.com/#formularzkontakt

Autor:  parallax [ poniedziałek, 17 sty 2022, 07:54 ]
Tytuł:  Re: Joystick dla Jump! i ...

Bardzo fajny bajer w tym dzoju i super działa z grą :thumbup:

Autor:  Przemek [ czwartek, 20 sty 2022, 18:42 ]
Tytuł:  Re: Joystick dla Jump! i ...

A propos joya....znalazlem dwa amigowe joysticki na db9. Czy te adaptery z allegro db9->usb moga spawiac jakies problemy? Taki klasyczny joy z adapterem wspolpracuje dobrze z AmigaInput?

Autor:  Mufa [ czwartek, 20 sty 2022, 20:45 ]
Tytuł:  Re: Joystick dla Jump! i ...

Przemek napisał(a):
A propos joya....znalazlem dwa amigowe joysticki na db9. Czy te adaptery z allegro db9->usb moga spawiac jakies problemy? Taki klasyczny joy z adapterem wspolpracuje dobrze z AmigaInput?


To zależy. Ja kupiłem chyba najpopularniejszy na polskim rynku adapter RetroFun, który ponoć działa z wszystkim bez żadnych sterowników (ponoć działa także z MOSem), ale u mnie po podłączeniu do X5000 z wsadzonym weń joyem Quckshot Python i wejściu do AmigaInput mam grimmy. AmigaInput urządzenia nie widzi mimo iż system raportuje że coś zostało podłączone, co gorsza wyłącza mi działanie podłączonego na stałe pada Logitech F310. Myślałem nawet że może oba urządzenia się gryzą, lecz wypięcie Logitecha w niczym nie pomaga. Z drugiej strony, kiedyś ktoś pisał że działa mu bezproblemowo ten adapter. Na pewno kilkanaście lat temu jeszcze w czasach A1 G4 XE, też czytałem o jakimś działającym adapterze. Pemiętam tylko że był dosyć dużych rozmiarów, ale nie mogę sobie przypomnieć nazwy, ani tego teraz znaleźć na necie.

Na marginesie działa też adapter Magic NS, no ale on służy do podłączania urządzeń nowoczesnych takich jak pady od XBoxa czy Playstation.

Autor:  Przemek [ środa, 9 mar 2022, 18:32 ]
Tytuł:  Re: Joystick dla Jump! i ...

Mufa napisał(a):
Przemek napisał(a):
A propos joya....znalazlem dwa amigowe joysticki na db9. Czy te adaptery z allegro db9->usb moga spawiac jakies problemy? Taki klasyczny joy z adapterem wspolpracuje dobrze z AmigaInput?


To zależy. Ja kupiłem chyba najpopularniejszy na polskim rynku adapter RetroFun, który ponoć działa z wszystkim bez żadnych sterowników (ponoć działa także z MOSem), ale u mnie po podłączeniu do X5000 z wsadzonym weń joyem Quckshot Python i wejściu do AmigaInput mam grimmy. AmigaInput urządzenia nie widzi mimo iż system raportuje że coś zostało podłączone, co gorsza wyłącza mi działanie podłączonego na stałe pada Logitech F310. Myślałem nawet że może oba urządzenia się gryzą, lecz wypięcie Logitecha w niczym nie pomaga. Z drugiej strony, kiedyś ktoś pisał że działa mu bezproblemowo ten adapter. Na pewno kilkanaście lat temu jeszcze w czasach A1 G4 XE, też czytałem o jakimś działającym adapterze. Pemiętam tylko że był dosyć dużych rozmiarów, ale nie mogę sobie przypomnieć nazwy, ani tego teraz znaleźć na necie.

Na marginesie działa też adapter Magic NS, no ale on służy do podłączania urządzeń nowoczesnych takich jak pady od XBoxa czy Playstation.


Wiedziony naiwnością kupiłem ten sam adapter co Ty ale efekt mam nawet gorszy. Sama próba otwarcia preferencji "Input" powoduje Grimma a jego pominięcie powoduje dalsze problemy. Na PC działa....także tego, doopa....

Autor:  Mufa [ wtorek, 12 lip 2022, 08:45 ]
Tytuł:  Re: Joystick dla Jump! i ...

Tak więc jest sposób na delikatny postęp. Gdzieś tam przy okazji dyskusji o The A500 mini, która w domyślnym trybie działania adaptera Retrofun, też nie jest z nim kompatybilna, wyszło że można go przełączyć z trybu PC na tryb C64:


W tym trybie adapter jest już kompatybilny z tym emulatorkiem, jak też np. z Maliną itp. Co dla nas ważne w tym trybie jest trochę bardziej kompatybilny z AmigaOS 4. Podkreślam słowo trochę, bo teraz adapter nie powoduje żadnego grimmowania i jest normalnie wykrywany, niemniej próby skorzystania z opcji "Testowanie/kalibaracja jednostki", dają efekt jak na grabie w załączniku. Można próbować przypisać to do lowlevel.library, jednak kilka szybkich prób jakie wykonałem nie przyniosły żadnego efektu w emulatorach E-UAE i FPSe. Zaznaczam jednak że testowałem na szybko i sprawie poświęciłem jakieś 10 - 12 minut, bo w tej chwili mam inne ważniejsze rzeczy do testowania. Niemniej zostawiam tutaj ten trop, bo może Ty lub ktoś inny z forumowiczów znajdzie więcej czasu na kombinowanie i coś jeszcze pozytywnego z tego rozkmini.

Autor:  Przemek [ środa, 13 lip 2022, 22:59 ]
Tytuł:  Re: Joystick dla Jump! i ...

O widzisz, jest postęp. AmigaInput reaguje u mnie identycznie. Też mam niewiele czasu więc przeszedłem od razu do gier. M. A. C. E działa w pełni, Tower57 nie a większość ma problemy z "gora/dół". "Lewo/prawo" działa w zasadzie zawsze, "fire" w większości też. Takim dobrym testem jest Emerald gdzie wyraźnie można chodzić na boki ale już nie w górę lub dół. Nie przeszkadza to w SantaMonsterShootout.

Autor:  Mufa [ piątek, 11 lis 2022, 13:05 ]
Tytuł:  Re: Joystick dla Jump! i ...

Przemek napisał(a):
O widzisz, jest postęp. AmigaInput reaguje u mnie identycznie. Też mam niewiele czasu więc przeszedłem od razu do gier. M. A. C. E działa w pełni, Tower57 nie a większość ma problemy z "gora/dół". "Lewo/prawo" działa w zasadzie zawsze, "fire" w większości też. Takim dobrym testem jest Emerald gdzie wyraźnie można chodzić na boki ale już nie w górę lub dół. Nie przeszkadza to w SantaMonsterShootout.


No więc kolejną dobrą wiadomością jest to że z najnowszym betatesterskim AmigaInput, to już działa dobrze. Po podłączeniu nic się nie wiesza, ani nie grimmuje, można to kalibrować, działają wszystkie kierunki i fire oraz nie przeszkadza fakt iż równocześnie podłączony jest także pad Logitecha. Co prawda za moment wyjeżdżam i nie będę miał już czasu by przetestować to w praktyce z grami, no ale te szybkie testy joya pod samym AmigaInput wrożą naprawdę dobrze. Zatem nie sprzedawaj adaptera, bo jeszcze w przyszłości będziesz miał z niego pożytek :thumbup:

Autor:  Przemek [ sobota, 12 lis 2022, 10:58 ]
Tytuł:  Re: Joystick dla Jump! i ...

To dobra wiadomość. Akurat o AmigaInput krążą opinie, że jest zabugowany i nikt go nie rozwija. Czyli ktoś przejął jego rozwój od autora?
No i czyżby aktualizacja na koniec roku? ;)

Autor:  Mufa [ sobota, 12 lis 2022, 11:27 ]
Tytuł:  Re: Joystick dla Jump! i ...

Przypuszczam że jakaś niespodzianka będzie na koniec roku ale niestety nie będzie to aktualizacja systemu, no chyba że dadzą ten element w aktualizacjach dziennych. Co do autora, z tego co widziałem w plikach release notes, teraz jest inny (wcześniej było chyba dwóch lub nawet trzech) i faktycznie dość długo AmigaInput leżał odłogiem. Niejako przy okazji tej "świątecznej niespodzianki" wypłynęła dyskusja o bugach w AmigaInput no i po kilku dniach nieoczekiwanie pojawiła się nowa wersja, a przy okazji zadziałał adapter klasycznych joysticków.

Autor:  Mufa [ sobota, 12 lis 2022, 15:57 ]
Tytuł:  Re: Joystick dla Jump! i ...

No tak, jak to mówią "Nie chwal dnia przed zachodem słońca". Zatem sytuacja wygląda tak że na nowym AmigaInput w przeciwieństwie do starego, można wejść w "testowanie kalibracja jednostki" i tam wszystkie kierunki działają, no ale w grach dalej jest tylko lewo prawo. Zastanawiałem się jak to możliwe i doszłem co jak i dlaczego. Odpaliłem tester padów od Huno i sprawa na nowym jak i starym publicznym AmigaInput, wygląda tak że wychylenie joya lewo / prawo daje sygnał na lewą gałę pada, czyli ok. Natomiast wychylenie góra dół daje sygnał na prawą gałę pada, która jak wiadomo jest np. przez E-UAE jak i większość innych rzeczy ignorowana.

Tak więc teoretycznie możesz używać w pełni swojego adaptera z joyem już dziś, ale tylko w przypadku softu, który umożliwia precyzyjne przypisanie kierunków poruszania się i akceptuje sygnały z prawej gały pada. Normalnie jednak soft przyjmuje defaultowo sterowanie lewej gały/krzyżaka no i robi się problem. No ale nic skoro rozwój tego komponentu znowu odżył, zgłoszę sprawę, może dadzą radę coś z tym problemem zrobić.

Autor:  parallax [ piątek, 18 lis 2022, 19:25 ]
Tytuł:  Re: Joystick dla Jump! i ...

Coś już wiadomo kiedy joy będzie do kupienia? Ostanie info na stronie jest z 22 lipca 2022 że już uzbierali kasiorkę. :)

Autor:  AmigaMafia [ sobota, 19 lis 2022, 18:24 ]
Tytuł:  Re: Joystick dla Jump! i ...

Będzie duże opóźnienie bo nie dogadali się z fabryką, szukają nowych wykonawców. Ponoć jakieś negocjacje trwają, pod koniec listopada mają przekazać więcej informacji o postępach.

Autor:  Mufa [ poniedziałek, 21 lis 2022, 17:14 ]
Tytuł:  Re: Joystick dla Jump! i ...

Tymczasem, w trybie C64 adapter działa już całkowicie OK. Mnie to w zasadzie zadowala, lecz aktualny opiekun Amiga Input jest perfekcjonistą, więc spróbujemy jeszcze powalczyć by działał dobrze również w trybie PC.

Autor:  Mufa [ piątek, 25 lis 2022, 17:08 ]
Tytuł:  Re: Joystick dla Jump! i ...

Tryb C64 pewnie zadowoli 90% użytkowników, jednak domyślny tryb e4you jest o tyle lepszy że prawdopodobnie oferuje wsparcie dla dwuprzyciskowego joya. Szkoda że swojego joya, którgo ongiś przerobiłem na dwuprzyciskowego za pomocą przedłużacza do myszki, sprzedałem wraz z A1200 naście lat temu. Tak więc na 100% nie mogę tego zweryfikować (lecz widzę drugi przycisk fire w oknie kalibracji AmigaInput). Jednak jako że obok jednego sprawnego, mam jeszcze kilka padniętych joyów, chyba poszperam za jakimś odpowiednim kabelkiem z wszystkimi żyłami i przywrócę do życia kolejny manipulator, już dwoma niezależnymi fire.

Mam nadzieję że wydanie nowej natywnej wersji Heretica II, będzie dobrym pretekstem by dać aktualizację AmigaInput via AmiUpdate. Jak sami na to nie wpadną, spróbuję podpowiedzieć na liście.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/