Forum AmigaOne Zone
https://forum.amigaone.pl/

Pixel Heaven 2018 - Paul Cuisset (Flashback)
https://forum.amigaone.pl/amigaos-f3/pixel-heaven-2018-paul-cuisset-flashback-t1210.html
Strona 1 z 1

Autor:  amig_os [ poniedziałek, 11 cze 2018, 10:42 ]
Tytuł:  Pixel Heaven 2018 - Paul Cuisset (Flashback)

Paul Cuisset - Retro Stories na Pixel Heaven 2018






--------------------- Copy & Paste ---------------------------

Autor: aminulz

[Szybkie tłumaczenie dla tych, co narzekają na jego brak lub mają problem z ciężkim francuskim akcentem.]

Witajcie, nazywam się Paul Cuisset. Jestem francuskim twórcą gier. Zacząłem programować w 1982/3 r. Jestem twórcą gier takich jak Flashback, serii Moto Racer i kilku innych gier jak Future Wars, Operation Stealth, Cruise for a Corpse.

Zacząłem myśleć o tworzeniu gier, kiedy byłem na uniwersytecie w Paryżu. Zacząłem uczyć się programować. Było to bardzo nudne, dlatego odkryłem coś innego - gry. Kiedy zobaczyłem i spróbowałem zagrać w gry, stwierdziłem, że to jest to, co chcę robić.

Kiedy zacząłem tworzyć gry, na początku było to dość trudne. Było niewielu ludzi, którzy się tym zajmowali. Inni myśleli, że się bawimy, a nie pracujemy. Musieliśmy też opanować technologię. Na początku było to dość łatwe, ale z czasem stawało się coraz bardziej skomplikowane. Początkowo zespoły były małe. Programowałem osobiście i pracował ze mną artysta. Później to było 10 osób, potem 20, a obecnie ponad 100. Wyzwania są oczywiście inne, ale tworzenie gier jest trudne.

Moment w którym byłem dumny, to kiedy po ukończeniu gry Moto Racer pracownicy zamiast iść do domu zostali w pracy by grać w grę. Miałem z tego satysfakcję, że osoby, które pracowały przy grze, lubią ją.

W [moich] starych grach jest wiele rzeczy, które chciałbym poprawić, jest na to trochę za późno. Wtedy nie było aż tylu tytułów do inspirowania się, więc wiele rzeczy musieliśmy sami odkryć, tworzyć nowe systemy i sposoby programowania. Pracowaliśmy metodą prób i błędów. Teraz z posiadanym doświadczeniem na pewno zrobiłbym wiele rzeczy inaczej. Ważne jest, żeby wytrwać przy swoich decyzjach, wtedy musieliśmy dokonywać wyborów i nie myśleć o tym za dużo.

To dobre pytanie. Mój ulubiony poziom we Flashbacku... lubię wszystkie. Lubię Dżunglę, bo jest bardzo ładna artystycznie. Planeta Morph też jest ciekawa. Nie wiem. To jest jak z pytaniem, które swoje dziecko lubisz najbardziej.

Nie, nigdy nie myślałem, żeby robić coś innego. Może kiedy Delphine została zamknięta. Pracowałem tyle lat w tej firmie, więc było ciężko, ale ostatecznie odkryłem, że nie mogę przestać tworzyć gier, bo kocham to, technologię, programowanie oraz łączenie tego wszystkiego. To najlepsza praca na świecie. Będę starał się programować najdłużej jak się da.

Co ciekawe, minęło tyle czasu, że na tym etapie mogę grać w swoje stare gry - np. Flashback, Future Wars, Fade to Black - tak, jakbym nie był ich twórcą. Zapomniałem już jak je przejść i czasami myślę, że przydałby się opis. To interesująca podróż do przeszłości. Nie przejmuję się już tak popełnionymi w nich błędami.

To zaskakujące, że ludzie nadal grają w te gry. Oczywiście jestem z tego bardzo dumny. Co mają do zaoferowania, to że były tworzone z pasją, nie była to tylko praca zarobkowa. Dziś możemy odnaleźć to w grach indie. Developerzy indie robią świetne rzeczy, kontynuują naszą pracę. Miło widzieć interesujących się tym młodych ludzi, bo to część naszej historii.

W kulturze francuskiej lubimy opowiadać historie. Myślę, że francuskie gry to odzwierciedlają. Jest w nich większy nacisk na opowiadanie niż sam gameplay. To wyróżnia francuskie gry. To nei znaczy, że gameplay nie jest ważny, jednak mamy tendencję do stawiania opowiadania historii na pierwszym miejscu.

- Dziękuję.
- Dziękuję.

--------------------- End ---------------------------



Dla tych co jeszcze nie widzieli Flashbacka:



Autor:  Hextreme [ poniedziałek, 11 cze 2018, 12:48 ]
Tytuł:  Re: Pixel Heaven 2018 - Paul Cuisset (Flashback)

Flashback to gra genialna. Stworzyć taki spójny, futurystyczny świat i okrasić go przepiękną i realistyczną animacją! :thumbup:

Autor:  parallax [ poniedziałek, 11 cze 2018, 13:29 ]
Tytuł:  Re: Pixel Heaven 2018 - Paul Cuisset (Flashback)

Gra była trochę zagmatwana, ale grało się :thumbup:

Autor:  Mufa [ poniedziałek, 11 cze 2018, 13:50 ]
Tytuł:  Re: Pixel Heaven 2018 - Paul Cuisset (Flashback)

Dodam że ten człowiek odwiedził nasze stoisko, wyraził zainteresowanie oraz przeprowadził rozmowę z Trevorem na temat możliwości tworzenia gier na naszą platformę. Oczywiście nie chciałbym robić komuś fałszywych nadziei. Niemniej fakt jest faktem że taka rozmowa miała miejsce.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/