Emu napisał(a):
Mógłby ktoś podesłać zrzut jakie ma rozdzielczości w Prefs-Picasso96Mode? Gdzieś mi się zapodziały i teraz nie mogę uruchomić części gier czy RunInUAE - mam czarny screen. Nie wiem teraz czy to wina karty graficznej czy właśnie tych ustawień. Próba ustawienia rozdzielczości np. 320x240 kończy się komunikatem o zbyt dużym rozmiarze dla karty graficznej (?).
Generalnie wydaje mi się że po którymś tam uaktualnieniu systemu lub też sterowników od Hansa wyskakuje taki właśnie komunikat (przynajmniej w przypadku Radeonów SI). Tak że niczego nie przetestujesz ani nie wyregulujesz z podglądem na żywo. Druga sprawa po HDMI raczej nie osiągniesz nic mniejszego niż 640x480. W przypadku starego Radeona 9000Pro i VGA nie było problemu z 320x240, pamiętam że już na Radeonie HD 6800 i złączu DVI-I (plus przelotka VGA) było gorzej, gdyż najniżej zszedłem do poziomu 480x360 co oznaczało że przy emulatorach miałem czarną ramkę, choć stosunkowo niedużą w porównaniu do standardowego 640x480.
Jednakowoż po przesiadce na R9 270 i zmianie monitora na HDMI tak niska rozdzialka już nie chciała mi działać. Ostatecznie się poddałem i jedyne co stworzyłem to typowo amigowy tryb 640x512, a w E-UAE włączyłem skalowanie z 320x256 na 640x512. Sekcja GFX w moim .uaerc wygląda tak:
Kod:
# gfx_fullscreen_amiga=trueto
gfxcard_size=16
amiga.screen_type=ask
sdl.use_gl=true
gfx_width_windowed=640
gfx_height_windowed=512
gfx_fullscreen_picasso=yes
gfx_lores=false
gfx_linemode=double
gfx_center_horizontal=true
gfx_center_vertical=true
Nie wiem czy skalowanie w górę ma jakiś wpływ na wydajność, lecz zapewniam że do lowresowych rzeczy mocy w X5000 Ci wystarczy. 640x512 to chyba da radę z poziomu tooltypów w ikonie ustawić. Jeśli nie to odpal to nieszczęsne P96Mode i ustaw podobnie jak ja mam w załączniku. Ten tryb testowany z poziomu P96Mode też wyświetla komunikat "large screen for this card", ale pod systemem mi działa, więc po prostu go zapisz bez testowania i zobacz jak to będzie wyglądało u Ciebie.