Forum AmigaOne Zone

Forum użytkowników Amigi i nie tylko
Teraz jest środa, 18 lip 2018, 05:03

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: czwartek, 12 lip 2018, 22:20 
Offline
Początkujący
Początkujący

Dołączył(a): czwartek, 12 lip 2018, 19:27
Posty: 3
cześć

jestem programistą PC i szukam pomocy z rozpoczęciem programowania na Amigę 500, którą posiadałem w latach 90tych :P
Mam uruchomioną Amigę 1200 przez WinUAE z Workbench 3.1
Chciał bym uruchomić na tym jakieś IDE?, w którym mógł bym napisać grę uruchamialną na Amidze 500

Spędziłem 2 wieczory na przeszukiwaniu internetów i spotkałem się z różnymi informacjami na ten temat, więc postanowiłem poprosić o pomoc tutaj :)

Niektórzy piszą, żeby zakupić sobie Storm C inni piszą, że to bardzo zły pomysł i kupic CubicIDE
Ponieważ w obu przypadkach wiąże się to z zakupem to chciał bym poznać waszą opinię, a może powinienem pójść w inną stronę i programować pod Windows 10, a tylko jakoś uruchamiać buildy na emulatorze?

Kwahu


Udostępnij dla FacebookUdostępnij dla TwitterUdostępnij dla Google+
Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
Cytuj  
PostNapisane: piątek, 13 lip 2018, 13:18 
Offline
Początkujący
Początkujący

Dołączył(a): czwartek, 12 lip 2018, 19:27
Posty: 3
Udało się mi skompilować hello world pod Windowsem
Teraz szukam informacji co i w jakiej kolejności przestudiować, aby być w stanie napisać własną grę z elementami 3D ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
Cytuj  
PostNapisane: piątek, 13 lip 2018, 18:30 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 sty 2012, 16:14
Posty: 3100
kwahu napisał(a):
Udało się mi skompilować hello world pod Windowsem
Teraz szukam informacji co i w jakiej kolejności przestudiować, aby być w stanie napisać własną grę z elementami 3D ?


Ja tam programistą nie jestem, ale obawiam się że napisanie gry 3D w języku C, to nie bardzo idzie w parze z możliwościami Amigi klasycznej. Takie rzeczy to rzeźbiono w Assemblerze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
Cytuj  
PostNapisane: piątek, 13 lip 2018, 18:48 
Offline
Początkujący
Początkujący

Dołączył(a): czwartek, 12 lip 2018, 19:27
Posty: 3
Masz 100% rację, zamierzam używać metod napisanych w asemblerze, C ma służyć tylko do obsługi logiki gry :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
Cytuj  
PostNapisane: piątek, 13 lip 2018, 21:28 
Offline
Administrator
Administrator

Dołączył(a): poniedziałek, 16 sty 2012, 14:40
Posty: 182
Lokalizacja: okolice Lublina
kwahu napisał(a):
Udało się mi skompilować hello world pod Windowsem


Możesz opisać co i jak - jaki pakiet wybrałeś i jak skonfigurowałeś. Ja jedynie pod linuxem sobie środowisko do pracy przygotowałem. Powiem szczerze, że z chęcią bym pod windowsem pisał, bo na laptopie którego używam mam windowsa, ale jakoś mnie odrzuca - ja to jeszcze na dosie wychowany i tryb graficzny to jak małpa używam - taki typowy klikacz. Jak już chcę szare komórki wysilać i coś programować to jednak tryb tekstowy preferuję bo mi łatwiej się skupić na robocie.

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
Cytuj  
PostNapisane: sobota, 14 lip 2018, 09:22 
Offline
Doborowy forumowicz
Doborowy forumowicz

Dołączył(a): wtorek, 17 sty 2012, 18:21
Posty: 829
Jeśli chodzi o Amigę 500.

IDE do A500 nie ma, to nie te czasy.

Do robienia gier pod a500 potrzebujesz:

Książki z opisem hardware:

- Vademecum Programisty Amiga - autor Grzegorz Miechowski

- AMIGA bez tajemnic - książka niezbędna dla każdego kodera - zrób własne demo

- Mapa pamięci Amiga 500 2000

Kompilator SAS C - wersja 6.x

Oraz mnóstwo wolnego czasu. Do opanowania masz ponad sto rejestrów oryginalnych układów Amigi.
Assembler coopera - drugiego procesora z oryginalnych układów Amigi.
Skomplikowany system sprite'ów, dwa obrazy wyświetlane naraz.

2D można robić w 320x256 dwie płaszczyzny po 8 kolorów.

3D tylko bez tekstur. Maksymalna teoretyczna wydajność oryginalnych układów Amigi to 320x200 w 16 kolorach.
Najlepszym udało się wyciągnąć 256x200 w 8 kolorach (gra Desert Wolf).

Nie polecam pisania na Amigę 500 ze względu na czas potrzebny do opanowania oryginalnego amigowego hardware,
czas żeby móc zrobić coś co nie będzie kompletną pomyłką.

Dodatkowe informacje mój blog o programowaniu na amidze

http://owbreaction.wordpress.com


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
Cytuj  
PostNapisane: sobota, 14 lip 2018, 13:47 
Offline
Doborowy forumowicz
Doborowy forumowicz

Dołączył(a): wtorek, 17 sty 2012, 18:21
Posty: 829
3D.

Amigi bez karty graficznej.

Jeśli chodzi o 3D nie warto używać Amig bez kart graficznych, zajmować się zagadnieniami typu c2p, szkoda czasu.
Nikt nigdy nic wartościowego nie pokazał na Amidze bez dodatkowej karty graficznej.
Mimo heroicznych wysiłków max co się udało osiągnąć to trochę lepiej niż DOOM czyli gra Alien Breed 3D II The Killing Grounds.
Zakodowana max hakersko, chodzi wolno w niskich rozdzielczościach, na super drogich Amigach z cpu 060.
https://www.youtube.com/watch?v=z7L5yFKMaWo
O innych klonach DOOMa na Amigę bez karty graficznej wstyd pisać.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
Cytuj  
PostNapisane: sobota, 14 lip 2018, 14:29 
Offline
Doborowy forumowicz
Doborowy forumowicz

Dołączył(a): wtorek, 17 sty 2012, 18:21
Posty: 829
3D na amigach z kartami graficznymi.

Tu mamy duży wybór.

- drogie duże Amigi od Commodore z drogimi kartami Amiga<->PCI i kartami VooDoo na PCI
- Amigi od Commodore z ppc i kartami graficznymi c/bvision.
- WinUae z emulacją 3D - dwa rozwiązania - QuarTex i Wazp3D
- nowe Amigi po Commodore

Grafika 3D - głównie OpenGL 1.x, tylko na nowszych Amigach z Amiga OS 4 OpenGL 2.x

Kompilator gcc.

Jeśli znasz OpenGL 1.x to najprościej zrobić grę na pc w OpenGL 1.X i potem przenieść na Amigę, to będzie chodzić prawie wszędzie.

OpenGL 2.x - dużo mniej sprzętu, głównie nowsze i droższe modele Amig.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO