arturB napisał(a):
Moje spostrzezenia:
Tapeta na ekranie o rozmiarze wiekszym niz wyswietlany ekran - w trybie center powoduje czeste niewlasciwe uruchomienie startupa i system w praktyce nie dziala. Znaczy uruchamia sie ale bez dzwieku i elementow w WBStartup. Mozna jedynie otwierac katalogi. Zachodzilem w glowe co nie tak bo juz wszystko w miare dzialalo az mnie ruszylo ze jedyna rzecza ktora sie zmienila to obrazek w tle workbencha. Po usunieciu tego wszystko chodzi dobrze.
Dziwne, ja co prawda staram się raczej mieć obrazek w rozdzielczości ekranu, ale bywało w przeszłości ze miałem obrazek WB skalowany i problemów nie miałem. A praktycznie zawsze od 2004 roku mam skalowane tło w oknach i nigdy nie odczuwałem z tego powodu dyskomfortu w użytkowaniu AmigaOS 4.
Cytuj:
OpenGL - sciagnalem jakies gry ( nieco starsze ) z os4depot i proba uruchomienia wyrzyca komunikat ze nie moze otworzyc OpenGL... Niby najnowsze w ostatnim ES ? Ktos ma takie objawy? Probowalem uruchomic gre Torcs oraz dema z biblioteki OpenGL od kast1e
Torcs z OS4Depot wymaga do działania starego Warp3D i MiniGL (nawiasem mówiac, słaby port, który słabo chodzi). Domyślam się że nie masz Polarisa, tylko jakiegoś Radeona HD 7xxx, czy też R7xxx. Jeśli jest tak jak myślę, to musisz mieć klasyczną wersję Warp 3D dla Radeonów z rodziny SI. Tego o ile pamiętam nie ma standardowo w ES, trzeba to osobno dokupić.
Musisz wejść na Amistore, do katalogu drivers, widzę że aktualnie jest tam tylko jedna pozycja, właśnie to czego potrzebujesz. W takim układzie zadziałają Ci dema z MiniGL, zadziała Torcs, zadziałają Jedi Outcast, Jedu Academy, Shogo, Warzone 2100, Hexen 2, Quake 2 i koło 30 innych gier, których porty pojawiły się tak do 2016 roku. Z tym co masz standardowo w ES, czyli z Warp3D Nova, to możesz pobróbować Barony, o którego ongiś pytałeś na PPA, tudzież np. gry Spencer, SuperTux Kart, Reborn To Castle Wolfenstein, Alien vs. Predator czy trochę innych
gier sportowanych przez Huna (musisz z tej strony ściągnąć jeszcze dodatkowo jego bibliotekę EGL).
No chyba że masz Polarisa, wtedy to co napisałem na temat gier pod Warp3D Nova, się nie zmienia, natomiast starsze gry opierające się o MiniGL, możesz uruchamiać
używając tej bibiloteki (klasycznego Warp3D w takim układzie nie kupuj).
Cytuj:
Kolejna sprawa to czy po aktualizacji ES nie powinny na YouTube filmy sie dawac odtworzyc przy wsparciu hw? Zainstalowalem OWB beta oraz skrypt ktory powinien przy maksymalizacji okna dac hw wsparcie ale widze ze to nie robi nic. Moze cos zle robie?
Jak nie masz Polarisa, to nie masz prawdziwego UVD. Nawet jeśli masz Polarisa, to i tak nie masz UVD w przeglądarce. Pisałem w ostatnim artykule, że jak na razie jedynym programem który obsługuje takie wsparcie jest odtwarzacz Emotion. Można oczywiście skonfigurować sobie Odyssey żeby odtwarzał filmy za pomocą zewnętrznego odtwarzacza. Natomiast jeśli chodzi o wewnętrzny odtwarzacz, to w trybie pełnoekranowym masz akcelerację realizowaną przez kompozycję obrazu, jaka jest różnica w wydajności obu rozwiązań, też pisałem w ostatnim artykule.
Przeglądarka się nam starzeje z miesiąca na miesiąc, coś co działało rok temu od strzału, dziś nie jest takie oczywiste. Mój przepis na pełnoekranowe filmy na wewnętrznym odtwarzaczu Odyssey. Ustawiam spoofing na Chrome 80, jak się ładuje strona YT i widzę już okno z filmem, klikam na przycisk zatrzymania transferu (gdyż u mnie pozostałe rzeczy poza wideo, już i tak się nie wyświetlają, więc szkoda tracić czas), potem w oknie z filmem klikam na tryb pełnoekranowy i takie wyświetlanie, cały czas działa całkiem dobrze. Oczywiście dalej działa to w oknie, aby to wyglądało zbliżenie do tego co na PC, trzeba ręcznie wbić klawisz F11, możesz sobie jeszcze dodatkowo kliknąć na środkowy przycisk myszki, to Ci zniknie GUI z paskiem postępu.