Forum AmigaOne Zone

Forum użytkowników Amigi i nie tylko
Teraz jest czwartek, 19 paź 2017, 18:26

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 600 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: niedziela, 19 mar 2017, 12:23 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 sty 2012, 16:14
Posty: 2748
Przemek napisał(a):
Widzę, że dyskusja na temat MOSa na x86 trwa a tu podobno jeszcze nic nie jest na 100%. Przez te zapowiedziane 4 lata wszystko się może zdarzyć. A szczególnie gubienie kolejnych developerów... Już teraz nic większego na MOSa się nie pojawia a po utracie kompatybilności to może być w ogóle dramat. Moim zdaniem ten pomysł zgaśnie albo będzie niedokończony. Pozostanie przesuwanie ikonek w 64 bitach, z ochroną pamięci i śledzeniem zasobów ;) ....i żeby nie było, podobnie miałaby się rzecz z przejściem AOS4 na x86.


Dokładnie też pomyślałem o gubieniu developerów, zwłaszcza że skoro głupie kilka poprawek jakim ma być Morphos 3.10 zajmuje im dwa lata (o ile faktycznie system będzie w czerwcu), to trzeba raczej przyjąć że w ramach tradycyjnego amigowego poślizgu z tych 4 lat zrobi się 6. Ilu przez ten czas zwątpi w sens tego projektu, czy szanse na jego finalizację? Można gdybać, ale na pewno tacy się znajdą.


Udostępnij dla FacebookUdostępnij dla TwitterUdostępnij dla Google+
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: niedziela, 19 mar 2017, 12:30 
Offline
Doborowy forumowicz
Doborowy forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 17 sty 2012, 13:28
Posty: 874
Raczej nie zgubią, ponieważ osoby które pisały coś pod MorphOS (programy, gry) z czasem dołączyły do teamu. I to padło w podkaście, jak również to że część rzeczy wejdzie w skład systemu.
Zresztą podobnie jest u nas.
Poza tym realia wymuszą współpracę programistów wszystkich gałązek NG.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: niedziela, 19 mar 2017, 12:40 
Offline
Elitarny forumowicz
Elitarny forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 17 sty 2012, 16:11
Posty: 573
Mufa napisał(a):
Ilu przez ten czas zwątpi w sens tego projektu, czy szanse na jego finalizację?

Krashan nawet już nie tak całkiem dawno już zwątpił z Morphosa, bo uznał, że ta zabawa nie ma już sensu. Przeszedł na klasyka. To była duża strata dla Morphosowców...

_________________
Amiga Rulez / YT | Nowa targowica - Zdrajcy Polski


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: niedziela, 19 mar 2017, 12:43 
Offline
Doborowy forumowicz
Doborowy forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 17 sty 2012, 13:28
Posty: 874
Nie tyle zwątpił co nie podoba mu się kierunek w którym MorphOS ma pójść. Nie pamiętam czy chodziło mu o "linuksienie" czy też o przyszłą przesiadkę na x86.
W podkaście który komentujemy padło porównanie przyszłego MorphOS do amithlona.
Krashan jest sprzętowcem przede wszystkim, i tu Amiga klasyczna daje mu możliwości spełnienia się.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: wtorek, 11 kwi 2017, 21:48 
Offline
Aktywny forumowicz
Aktywny forumowicz

Dołączył(a): czwartek, 25 wrz 2014, 20:41
Posty: 429
Nowe Wydanie Specjalne - dyskusja akademicka o zmianie procesora: http://www.amigapodcast.com/2017/04/amiwigilia-wydanie-specjalne-15-czy.html.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: środa, 12 kwi 2017, 03:50 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 sty 2012, 16:14
Posty: 2748
radzik napisał(a):
Nowe Wydanie Specjalne - dyskusja akademicka o zmianie procesora: http://www.amigapodcast.com/2017/04/amiwigilia-wydanie-specjalne-15-czy.html.


Co do newsów to ja bym się nie czepiał niezoptymalizowanego CannonBall, bo warto wiedzieć że jest to OutRun z automatów (zdaje się że gra do działania wymaga nawet romu dla MAME) i obsługa tego niesie ze sobą określone wymagania. Gra w wersji SDL1 (przypuszczam że taka może być i wersja dla 68k) osiąga na SAM 440 około 30fps, dopiero po wykorzystaniu trybu kompozycji prędkość wzrasta do nominalnych 60fps, no a najszybciej jest pod kompilacją dla SDL2.
Tyle tylko że dla 68k nie istnieje SDL2 na Wampirze nie ma też trybu kompozycji. Trudno więc oczekiwać cudów, jedyne do czego można się przyczepić, to to że ktoś w ogóle traci czas na portowanie dla klasyka gier, które nie mają szans być grywalne na żadnej konfiguracji 68k. No ale to w sumie jest prywatny czas tych, którzy takie porty robią.

Co do głównego tematu odcinka wypowiadałem się nie raz więc szkoda się powtarzać. Dziwi mnie jednak wiara Adama że przeniesienie systemu na X86, gwarantuje jego większą dostępność niż na malinie. Przecież nawet jeśli wybiorą najpopularniejszą płytę główną na rynku PC, to zanim przeniosą na nią system, już nie będzie najbardziej popularna, a gdy płyta pojawi się np. w nowszej rewizji już w ogóle system może na niej nie ruszyć, wywołując u potencjalnego zainteresowanego jedynie efekt zniechęcenia. Myślę że znalezienie działającej konfiguracji X86 obsługiwanej przez Mosa może być dla użytkownika równie trudne jak dziś dla Arosa. Z tego punktu widzenia znormalizowana malina byłaby lepsza.

Liczba rejestracji Dropboxa czy wyniki ankiety AOS 3.9 vs. 3.1 mnie nie dziwią. Należy sobie zadać pytanie ile klasycznych Amig jest na stałe podpiętych do sieci, ile z nich służy do czegoś więcej niż gier co mogłoby mieć wpływ na ocenę codziennego użytkowania danej wersji systemu operacyjnego.

Na Wordpressa to ja bym się nie obrażał. Co z tego że nasze wnuki nie będą mieli potrzeby zdawania na prawo jazdy, my też w przeciwieństwie do naszych dziadków nie zdawaliśmy na kartę wożnicy i czy jesteśmy od tego głupsi? Świat idzie do przodu a ludzie lubią i będą ułatwiać sobie życie, nie znaczy to że jak ktoś będzie chciał zaczerpnąć trochę wiedzy to jej nie znajdzie, przecież WP to nie tylko WYSIWYG ale i tryb tekstowy gdzie można zobaczyć znaczniki HTML i takie tam.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: sobota, 15 kwi 2017, 10:23 
Offline
Doborowy forumowicz
Doborowy forumowicz

Dołączył(a): wtorek, 17 sty 2012, 18:21
Posty: 771
MPEG1 da się oglądać na vampire.
Znaczy się VideoCD pójdzie.
Pamiętam jak w Magazynie Amiga zachwycali się Commodore CD32 z modułem FMV który też pozwalał na odtwarzanie MPEG1.
Potem na pierwszym moim PC.
Przypominają mi się stare dobre czasy sprzed DVD i DivX, lata gdzieś 96-97.
Miło powspominać.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: sobota, 15 kwi 2017, 11:40 
Offline
Doborowy forumowicz
Doborowy forumowicz

Dołączył(a): wtorek, 17 sty 2012, 18:21
Posty: 771
vampire gry. Bez sensu.
Albo korzysta się z chipsetu, robi grę w stylu a500 i działa na a500, albo lepiej dać sobie spokój i używać ppc.
FPU jest oczywiście potrzebne bo od dwudziestu paru lat po prostu jest w każdym komputerze, i nikt nie zawraca sobie głowy
optymalizowaniem kodu na sprzęt bez.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: sobota, 15 kwi 2017, 12:53 
Offline
Doborowy forumowicz
Doborowy forumowicz

Dołączył(a): wtorek, 17 sty 2012, 18:21
Posty: 771
x86 jest niekompatybilne ze starym softem 68k który grzebie w systemie i w innych programach i oczekuje danych w formacie 32 bit big endian.
a jak powszechnie wiadomo x86 pracuje tylko w low-endian.
Przy przejściu na architekturę niekompatybilną ze starym softem powinny zostać rozwiązane wszystkie problemy oryginalnego amiga os jak:
- brak ochrony pamięci
- brak śledzenia zasobów
- problemy ze sterownikami
- brak zgodności z unixem i wynikające z tego problemy z portowaniem
- brak obsługi wielu rdzeni
- brak obsługi 64 bit
Amiga Os na x86 to musiałoby być coś w stylu Mac Os X.
Amigowe gui i grafika na unixie.
Dziadostwo typu aros które ma wszystkie wady oryginalnego amiga os i nie jest ani kompatybilne ze starym softem 68k ani nowoczesne, nie jest nikomu do niczego potrzebne.
Niestety zwolennicy x86 zamiast wziąć się do roboty jeszcze na 68k i zrobić porządnego klona MUI open source, marnują czas na zwalczanie tego złego ppc, i nawracanie ludzi na przejście na x86.
Ostatnie oryginalne mui 68k wersja 3.8 leży na aminecie już dwadzieścia lat i po tych dwudziestu latach zune z arosa nadal nie jest kompatybilne.
Jak to tak dalej będzie wyglądać za kolejne dwadzieścia lat, nadal uae będzie lepszym rozwiązaniem na x86 niż aros.
Bo choć może uae z jit jest jakieś trzy czy cztery razy wolniejsze niż natywny kod, to przynajmniej kompatybilne.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: sobota, 22 kwi 2017, 14:58 
Offline
Aktywny forumowicz
Aktywny forumowicz

Dołączył(a): czwartek, 25 wrz 2014, 20:41
Posty: 429
AmiWigilia 25 - Zapraszam was na świetną rozmowę z Krashanem. Było on już moim gościem, w 8 odcinku podcastu. Tam zapowiedzieliśmy, że musiby się spotkać ponownie aby porozmawiać o kryptowalucie jaką jest Bitcoin (pierwsza godzina) - jak zacząć i co to jest?
Druga część wywiadu to tematyka działaności mojego gościa - RastPort, czyli firma, która produkuje akcesoria do Amigi. Czy na klasycznej Amidze da się zarobić?
W ostatniej części przchodzimy do tematu migracji Krashana z systemów nowej generacji (MorphOS) na Amigę 68k. Zapraszam!

http://www.amigapodcast.com/2017/04/amiwigilia-odcinek-25-bitcoin-z-krashan.html


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: sobota, 22 kwi 2017, 16:28 
Offline
Elitarny forumowicz
Elitarny forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 17 sty 2012, 16:11
Posty: 573
Prawie trzy godziny? No to na jutro :)

_________________
Amiga Rulez / YT | Nowa targowica - Zdrajcy Polski


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: sobota, 22 kwi 2017, 18:17 
Offline
Doborowy forumowicz
Doborowy forumowicz

Dołączył(a): wtorek, 17 sty 2012, 18:21
Posty: 771
Vampire, e bez FPU to jest to w sumie do niczego.

Cyclone 3 użyty w Vampire wyjdzie z produkcji.

To będzie prawdziwy klasyk.

G4 się nie przeskoczy nawet na najszybszym FPGA.

Legendy?

Jakie legendy? gunnar von boehn sam zapowiadał że jego super natami będzie szybsze niż G4.

030 400 MHz - max

Natami/apollo/team ma dobry zespół propagandy.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: sobota, 22 kwi 2017, 20:03 
Offline
Doborowy forumowicz
Doborowy forumowicz

Dołączył(a): wtorek, 17 sty 2012, 18:21
Posty: 771
Czy będą szybsze FPGA?
A po co?
W przemyśle spokojnie 100 MHz wystarczy.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: sobota, 22 kwi 2017, 20:28 
Offline
Doborowy forumowicz
Doborowy forumowicz

Dołączył(a): wtorek, 17 sty 2012, 18:21
Posty: 771
Jedyny prawdziwy klasyk to amiga 500.
Tylko ten sprzęt ma szybszy chipset niż cpu.
Reszta to NG, dobre jak amigi ppc albo kiepskie jak a1200.
Kompatybilność na poziomie sprzętu - po co?
Używanie biednego blittera popędzanego 7 MHz, w sytuacji gdy ma się te 68030 50 MHz jest bez sensu.
Dema?
Miały sens w czasach 8bit i a500 z stacją dysków.
Później nawet Commodore robiło sprzęt na którym dało się obejrzeć MPEG.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: niedziela, 23 kwi 2017, 10:18 
Offline
Doborowy forumowicz
Doborowy forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 17 sty 2012, 13:28
Posty: 874
Skończyłem wczoraj w nocy - dali maraton ;)
W temacie bitcoinów prowadzący nieprzygotowany, ale pytania były dobre więc O.K. Choć w sumie nie dowiedzieliśmy - mimo że ten wątek trwał prawie godzinę - czym Kraszan kopał bitcoiny (kiedy to jeszcze było opłacalne), jakichś podstawowych rzeczy typu obciążenie procesora, no nulll, zero. Cały podkast miło się słuchało, ale temat bitcoina zaczął się rozwijać pod koniec gadania o nim. Ciekawy temat, ciekawy rozmówca, ale potencjał częściowo zmarnowany.
W temacie "firmy". Nic nowego nie padło czego byśmy nie wiedzieli. Za to dowiedzieliśmy się czemu mamy na klasyku taką sytuację z oprogramowaniem jaką mamy. Oraz jaki jest górny pułap możliwości kart do Amigi klasycznej, czyli co można na Vampire i ewentualnych następcach. Kilka ciekawych spostrzeżeń, niby oczywistości ale powiązane wypełniają kolejne elementy układanki (mam na myśli kto i dlaczego został z programistów, o scenie, i dlaczego nie wyjdzie na klasyka soft użytkowy).
Ewentualne przyszłe turbo od Kraszewskiego to byłoby FPGA zgodne z 68030EC (czyli bez MMU) ale z FPU. Poszło by w megaherce - zamiast zgodności z lepszymi procesorami, bo 030 jest do większości zastosowań O.K., zwłaszcza jeśliby dobiło do 400 MHz byłaby to ciekawa opcja. Natomiast szanse na szybkie FPGA - mrzonki. No i ta karta jeśli wogóle by powstała to wyjęte kilka lat z życia - nie zanosi się na to, nie na etapie gdy niedawno powołano tę firemkę RastPort, która wymaga pracy przy niej.
Była jeszcze poruszonych kilka innych ciekawych kwestii w kontekście NG, ale nie chcę rozpętywać bredniowątku.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 600 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO