Forum AmigaOne Zone

Forum użytkowników Amigi i nie tylko
Teraz jest niedziela, 20 sie 2017, 23:15

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
PostNapisane: poniedziałek, 27 lut 2017, 08:44 
Offline
Regularny forumowicz
Regularny forumowicz

Dołączył(a): wtorek, 9 kwi 2013, 15:06
Posty: 115
LOL.

Engine Doom kompletnie nie obsługuje fpu. W żadnej wersji.
Gra działa bezproblemowo na każdym 486SX, czy 386. Jeśli masz problem z uruchomieniem to coś innego jest przyczyną a nie brak fpu.
Polecam zapoznac się z technologią użytą w Doom. Sporo materiałów jest o tej grze, o jej engine tak w sieci jak i w prasie :P


Udostępnij dla FacebookUdostępnij dla TwitterUdostępnij dla Google+
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: poniedziałek, 27 lut 2017, 18:34 
Offline
Elitarny forumowicz
Elitarny forumowicz

Dołączył(a): wtorek, 17 sty 2012, 18:21
Posty: 748
amigowiec napisał(a):
Engine Doom kompletnie nie obsługuje fpu. W żadnej wersji.

Miałeś parę razy tłumaczone ale dalej nie dociera.
DOOM II oryginalny pełna wersja się nie uruchamia na 386 SX.
Wyskakuje komunikat o braku koprocesora.
DOOM II oryginalny pełna wersja uruchamia się na 386 SX po instalacji emulatora koprocesora.
amigowiec napisał(a):
Polecam zapoznac się z technologią użytą w Doom. Sporo materiałów jest o tej grze, o jej engine tak w sieci jak i w prasie

Ściągnąłem oryginalne źródła, i okazuje się że korzysta z koprocesora.
W sposób nieortodoksyjny ale korzysta.
Co więcej korzysta dość często i koprocesor znacznie go przyśpiesza.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: poniedziałek, 27 lut 2017, 19:16 
Offline
Regularny forumowicz
Regularny forumowicz

Dołączył(a): wtorek, 9 kwi 2013, 15:06
Posty: 115
Lol. Nie wiem co ogladales ale z pewnoscia nie kod zrodlowy Doom.
Doom dziala na kazdym 386. I na kazdym 486sx. Wiec z tym fpu mieszasz.
Sam zobacz jak...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: poniedziałek, 27 lut 2017, 19:30 
Offline
Elitarny forumowicz
Elitarny forumowicz

Dołączył(a): wtorek, 17 sty 2012, 18:21
Posty: 748
Miałeś parę razy tłumaczone ale dalej nie dociera.
DOOM II oryginalny pełna wersja się nie uruchamia na 386 SX.
Wyskakuje komunikat o braku koprocesora.
DOOM II oryginalny pełna wersja uruchamia się na 386 SX po instalacji emulatora koprocesora.
Czego tu można nie rozumieć?
Po prostu nie działa bez koprocesora, niezależnie czy fizycznego czy emulatora.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: poniedziałek, 27 lut 2017, 19:47 
Offline
Regularny forumowicz
Regularny forumowicz

Dołączył(a): wtorek, 9 kwi 2013, 15:06
Posty: 115
Wiesz, ze Doom i Doom 2 to ten sam engine, prawda :)
Te gry nie wymagaja koproca. Nie wiem czemu udajesz kogos kto ma w tym temacie jakakolwiek wiedze.
Przykro to czytac...serio.


Warto takze zapoznac sie z analiza engine Doom. W skrocie, Doom to gra 2d, ktora sprytnie to maskuje i nie korzysta z fpu :)
http://fabiensanglard.net/doomIphone/doomClassicRenderer.php


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: poniedziałek, 27 lut 2017, 20:34 
Offline
Elitarny forumowicz
Elitarny forumowicz

Dołączył(a): wtorek, 17 sty 2012, 18:21
Posty: 748
amigowiec napisał(a):
Wiesz, ze Doom i Doom 2 to ten sam engine, prawda :)
Te gry nie wymagaja koproca.

DOOM II na moim 386 SX dalej przy starcie bez emulatora 387 wywala że potrzebuje koprocesora.
Cytuj:
Warto takze zapoznac sie z analiza engine Doom. W skrocie, Doom to gra 2d, ktora sprytnie to maskuje i nie korzysta z fpu :)
http://fabiensanglard.net/doomIphone/doomClassicRenderer.php

Warto się zapoznać z oryginalnym kodem gry DOOM.
DOOM choć działa na liczbach stałoprzecinkowych, to jednak do ich dzielenia używa koprocesora.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Doom na PC
PostNapisane: poniedziałek, 27 lut 2017, 20:47 
Offline
Regularny forumowicz
Regularny forumowicz

Dołączył(a): wtorek, 9 kwi 2013, 15:06
Posty: 115
Heh. Nie liczac Ciebie nie ma na tej planecie osoby, ktora by twierdzila, iz Doom eymaga, ba korzysta z fpu. Nie wazne czy to Phil z filmu, ktory podalrm (skadinad interesujacy gosc, z wiedza w temacie) czy sam John Carmack.
Youtube ma setki filmow, gdzie D2 dziala bez fpu...Nadal to nic nie znaczy, bo Ty nie potrafisz obslugiwac swego 386 i uruchomic na nim Dooma.
Nadal brniesz w zaparte, slepo rzucajac tezy, ktore obala pierwszy lepszy link z youtube.
Nagle okazuje sie, ze twoja "wiedza" w temacie PC to raptem niczym nie poparte przeswiadczenia, sromotnie bledne w swych zalozeniach.
Przepraszam. Tak to, niestety, wyglada.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Doom na PC
PostNapisane: poniedziałek, 27 lut 2017, 21:03 
Offline
Elitarny forumowicz
Elitarny forumowicz

Dołączył(a): wtorek, 17 sty 2012, 18:21
Posty: 748
Oryginalny DOOM II na moim 386 SX dalej przy starcie bez emulatora 387 wywala że potrzebuje koprocesora.
To że ci się to nie zgadza z ideologią to twój problem.
Spróbuj pogodzić się z rzeczywistością.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Doom na PC
PostNapisane: poniedziałek, 27 lut 2017, 22:28 
Offline
Doborowy forumowicz
Doborowy forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 17 sty 2012, 13:28
Posty: 858
U mnie Doom 2 działał ciut wolniej niż Doom 1. Na P75. To co wy się kłócicie o koprocesor w 386 to abstrakcja, toż to niegrywalne było na 386 ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Doom na PC
PostNapisane: wtorek, 28 lut 2017, 08:09 
Offline
Regularny forumowicz
Regularny forumowicz

Dołączył(a): wtorek, 9 kwi 2013, 15:06
Posty: 115
No nie przesadzałbym :)
Na 386Dx 40Mhz, Doom był grywalny w 160x200. Wyciągąło to jakieś 17fps w standardowym okienku.
Doom 2 faktycznie miał większe wymagania ale to wynikało ze skomplikowania poziomow i ilości przeciwników.
Generalnie, ze względu na ograniczenia engine, Doom osiągał optymalną prędkość na 486DX50Mhz - działał wtedy z maksymalną szybkością 35fps (spadki oczywiście miały miejsce ale nie było to nic specjalnego). Doom 2 działał na odpowiednim podobnie.
Powyżej 486DX50 różnicy (w przypadku wersji dla DOSa, dla standardowej 320x200 w 8bit) w wydajności nie było, bo jej być nie mogło :).
Pecet miał neistety tę paskudną przypadłość, że korzystając z karty dźwiękowej wydajność była gorsza. W przypadku mocnych 486 nie byo to specjalnie odczuwalne ale na słabszych maszynach owszem.
Co do róznicy w wydajności między D a D2 na P75 - ta druga miała momenty, w których gra gubiłą klatki ale to byłą bardziej wada engine niż brak mocy komputera. Tak była napisana, po prostu.
Nie było to jednak nic, co miałoby by wpływ na ogólne wrażenia.
Swoją droga, gra działała na szybkich sprzetach w 35fps, synchronizacja monitorów to było najczęściej 60, 75 bądź 85Hz. To 35 fps nie było wartością, która dobrze odwzorowywała by się przy takim odświeżaniu (optymalne jest działąnie w ramce, czyli dla 60Hz 60fps, dla 75Hz 75 fps, bądź w połowie wartości odświeżania - 30 fps, 37,5fps, 42,5fps...). Jeżeli wartości są inne, mogą wystąpić (choć nie musza) nieprzyjemne odczucia związane z odbiorem obrazu - różnice w synchronizacji z wyświetlanym obrazem mogą być odbierane jako spadki wydajności (choć wcale nie muszą nią być).


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Doom na PC
PostNapisane: wtorek, 28 lut 2017, 10:09 
Offline
Elitarny forumowicz
Elitarny forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 17 sty 2012, 16:11
Posty: 560
Doom 1 jak i doom 2, które od siebie niewiele się różnią, to są dwa gnioty pod względem rozgrywki. Czemu te gry są słabe? Wpływ na to ma inteligencja przeciwników, a właściwie brak jakiekolwiek inteligencji przeciwników. Mimo, że jak na grę 2D poziomy były wówczas w miarę dobrze zaprojektowane jak i niektóre bronie, to strzelający na oślep przeciwnicy zniechęcali do grania. Mimo to przeszedłem i obie gry oceniam 3/6 (skala szkolna).

_________________
Amiga Rulez / YT | Co to jest i dlaczego marksizm [ kulturowy ] to ZŁO - Wyjaśnia Prof. dr hab. Piotr Jaroszyński


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Doom na PC
PostNapisane: wtorek, 28 lut 2017, 11:13 
Offline
Doborowy forumowicz
Doborowy forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 17 sty 2012, 13:28
Posty: 858
@amigowiec
Cytuj:
Na 386Dx 40Mhz, Doom był grywalny w 160x200.

Panie... ;) Mamy kompletnie różne pojęcie grywalności. Przynajmniej w odniesieniu do DOOM-a.
DOOM i DOOM 2 to dostałem w tym samym czasie. Tylko jeden koleś na osiedlu miał równorzędny sprzęt, większość miała 386 i całą te menażerię 8 i 16 bit (najbliższy posiadacz komputera mieszkał 3 bramy dalej i miał dziwadło o nazwie Schneider). Taki miałem "układ" że przychodził do mnie inny koleś który przynosił mi gry, a w zamian mógł se posiedzieć i pociupać. Ciekawe czasy były ;)
Do Dooma wracałem wielokrotnie, ale w czasie gdy większość w niego ciupała nie był dla mnie hitem. W czasach Doom 2 wolałem Comanche.
Tak, pamiętam te dziwne problemy z dźwiękiem, to było naprawdę uciążliwe w wielu grach.
Najciekawszy okres dla mnie gier w DOS to ten który nakładał się z popularnością Windows (okolice 97). Pamiętasz MDK? To była dla mnie grywalność.
Obecnie nie dotykam żadnych emulatorów, nie chce sobie niszczyć wspomnień ;]


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Doom na PC
PostNapisane: wtorek, 28 lut 2017, 11:40 
Offline
Regularny forumowicz
Regularny forumowicz

Dołączył(a): wtorek, 9 kwi 2013, 15:06
Posty: 115
Doom to jedna z nielicznych gier (powiedzmy, że trochę ich jest, ot taki Pac-Man tez by się złapał), w które gram ciągle (od czasu do czasu) od dnia jego premiery. Serio.
Jedna z najważniejszych gier w historii.
Dla mnie przełomowy był Wing Commander. Dla niego kupiłem w 91 roku pierwszego PC.
Trochę czasu z PC spędziłem, trochę gier nia nim ograłem. Do dziś nie cierpię tych komputerów. No ale niektóre, z gier, które na nim ograłem pewnie by się załapały do mojego Top 100.

(MDK pamiętam - uwielbiałem. Ba nawet dziś fajnie się w to gra. Bardzo ciekawy materiał o tej grze: )

Z PC spędziłem sporo czasu - gdzieś tak od 1991 do 2004 roku. Chyba najbardziej cenię lata od 93 do 96 (co nie znaczy, że gry wtedy były najlepsze - te wiadomo, najlepsze tworzy się dziś)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Doom na PC
PostNapisane: wtorek, 28 lut 2017, 12:08 
Offline
Doborowy forumowicz
Doborowy forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 17 sty 2012, 13:28
Posty: 858
No było świetnych gier sporo, choćby z tego filmiku wyzej w urywkach Earthworm Jim - jakie to było porąbane :) Ale to pod Windows, albo Neverhood :) (tego nie ukończyłem, niestety).
Przeklejam dwa linki z filmu, może komuś się przydadzą:
dgVoodoo 2 - http://dege.freeweb.hu/ (ustawienia dla Voodoo)
https://pinnaclegameprofiler.com/ ("zagraj dowolnym kontrolerem w dowolnej grze")


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO